Ymir
Liten kantbaron
Mördande estetik?
Hur trött jag än är på katanaglorifiering måste jag erkänna att den, i all sin töntighet, är väldigt vacker.
...och därmed inte sagt att jag inte hellre väljer ett klassiskt Hánsvärd vilken dag som helst. Varför uppmärksammar ingen de urhärliga kinesiska svärden?
- Ymir, som tycker att faderns träningsscen i 'Mulan' är en av de vackrare svärdsscenerna i filmhistorien
...om du inte råkar vara seriöst lagd åt style over substance, förstås.Så... summan av kardemumman. Katanan kanske är bättre på att dräpa, men långsvärdet är bättre ur försvars och hållbarhetssynpunkt. Med det i bagaget så känns det som att enda anledningen att ta katanan är om man inte tycker folk dör tillräckligt mycket av långsvärdet.
Hur trött jag än är på katanaglorifiering måste jag erkänna att den, i all sin töntighet, är väldigt vacker.
...och därmed inte sagt att jag inte hellre väljer ett klassiskt Hánsvärd vilken dag som helst. Varför uppmärksammar ingen de urhärliga kinesiska svärden?
- Ymir, som tycker att faderns träningsscen i 'Mulan' är en av de vackrare svärdsscenerna i filmhistorien