Nekromanti Jobbiga spelare

Bäver

Veteran
Joined
31 May 2000
Messages
71
Location
Sthlm
det kan vara olika, det beror främst på åldern. Eftersom Guardian är en i min rollseplsgrupp kan jag inte avslöja för mycket om de andra, men jag brukar oftast dela upp gruppen så alla inte är samma yrke/(delvis)ras/ålder. Om det är en magiker som inte är mer än 25 år så borde han inte ha mer än 7-10 i ex. besvärjelse.

Och jag tror inte att det blir särskilt roligt om krigarna hugger ihäl rpna.
Därför så skall de undvika strid. dessutom så kanske de inte skall möta 10 tiraker på en gång (de är 5 st). en ren fråga (inte för att vara spydig/images/icons/blush.gif) men vad brukar dina tiraker ha för värden i sina vapen?



Bris:
Bäverns rätt i Samhället
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
7-10 i besvärjelse! Då kan han ju ingenting! Har man 15 i besvärjelse kan man alla småbesvärjelser och försöka sig på ex. blixt. Då det knappast är lika farligt som ett svärdshugg så tycker jag det är helt ok att ha 15. Och mina tiraker brukar ha mellan 12-18 i svärd. Trukher tränar hela sitt liv för att slåss så det vore helt absurt att de skulle ha 10 i vapnet. Mina spelare slåss inte så mycket, men en krigare ska ha 15 i svärd. så är det. Hur skulle det se ut om krigaren i gruppen missade varannan gång?

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Jag tillåter inte spelarna spela likadana rollpersoner hela tiden. Det blir ju inget roligt för varken mig eller de andra spelarna då. Och ja, människa är klart coolast...
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,185
Location
Lunden, Göteborg
Glöm det!
Så länge han håller sig till bazirk och marnakh får han vara trukh.

och det där med soppan är en lång historia, betydligt mer komplicerad än det Largoi skrev.

Ezping Orm
 

Oceanliner

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
273
Location
Jönköping
Jaha det är Trukhen det är fel på...

<I>"Varför förbjuda det? Om den skurken fortsätter på det viset ska man ju bara smyga in i hans rum på natten och sticka dolken i honom"</I>

Är det inte så att det är hos spelaren problemet ligger om hans rollperson ballar ut och börjar dänga sina följeslagare i väggen? /images/icons/frown.gif

Så vad är det för mening med att döda spelarens rollperson? Lär sig spelaren av det kanske? Men troligast är att spelaren blir sur och nästa Trukh sover lättare om natten.

Bättre vore väl då att snacka vett med spelaren, låta honom göra en ny rollperson om det nu är så att Trukhen faktist har 18 i aggression, då är det inga problem med spelaren förutom att valet av rollperson kanske inte är det bästa.

Vart jag vill komma är att man vinner inget på att slå ihjäl en rollperson bara för att spelaren rollspelar den kasst. Det är hos spelaren som problemet sitter.

<HR>
Sedan har man ju ett liknande problem med spelledare som dödar sina spelares rollpersoner bara för att de tycker att de är "för bra".

Samma sak där har kampanjen fortsatt så länge att spelledaren börjar tröttna på sina spelares rollpersoner så är det väll ingen bra idé att helt sonika slå ihjäl rollpersonerna? Vem skulle som spelare inte bli sur då?

I sådana lägen kan man ju snacka med spelarna och 'pensionera' rollpersonerna och göra nya.

//Jonas
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,232
Location
Göteborg
Heave

Vi har en i vår spelgrupp som dör hela tiden. Senast, när hans Heave dog, hotade han med att åka hem. Men det är bra att ha honom ändå, man blir inte riktigt lika misslyckad då...

How many roads shall a woman walk on, before you can call her a woman?
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,232
Location
Göteborg
FUSK

Du får väl vara med nästa gång som han gör en RP.

How many roads shall a woman walk on, before you can call her a woman?
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: Heave

Vad har du mot mig egentligen? Okej, jag blev lite grinig då, men, ja, det är inte kul att bli av med en RP direkt, även om jag nu inte blev det.

man blir inte riktigt lika misslyckad då...

Tala för dig själv. Tänk på Dendorion...

Jorden, en trevlig planet. Fast Pluto är nog trevligare...
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
En vanlig person har dock inte ens 10 i medelvärde på vapenfärdigheterna, utan bara fem! Halvera RÖR och du får fram just fem. Dock borde alla vapenfärdigheter (utom slunga) börja på RÖR, eftersom 15 är rätt högt och risken att misslyckas är fortfarande stor. Iaf om man har sån otur med tärningarna som jag har...

Jorden, en trevlig planet. Fast Pluto är nog trevligare...
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,232
Location
Göteborg
Re: Heave

NÄÄ, nu går jag hem!
*viskar*han kommer nog tillbaka, annars är han töntig.
ÅÅ det gjorde han.
Grattis, du är ingen tönt!

Dendorion var kul ett tag, men han är glömd nu. <font face="comic sans ms">Det lämnar jag bakom mig... </font>

How many roads shall a woman walk on, before you can call her a woman?
 

Nauseam

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
147
Location
De mörka skogarna i Östanled.
Re: Nya RP:n varje gång?

Jo det underlättar men hoss oss är det inget krav, fysk förekommer inte, otänkbart.

Jag spelar för tillfället en prisjägare som inte kan holla käften utan snackar hela tiden, jag är asnöjd med den och tänker spela med honom genom alla kanpanjer jag kan... Är asnärvig varje gång han holler på att dö... vilket han lyckats med en gång på egen bevåg (man fymlar för lätt i eon). Tacka gud för magi...




~nauseam~~~~~~
<A HREF="http://i.am/nauseam" target="_new">http://i.am/nauseam</A>
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Sluta!

Sluta mobba fixeray! Bara för att han har lite otur (om och om igen) så ska man inte trycka ner honom. Han är kass men du är kobold.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Jaha det är Trukhen det är fel på...

Nej, jag tror att några varnande exempel är på sin plats. Om killen dör och SEDAN talas ur sitt beteende fattar han vad som väntar honom. Och jag menar inte att SL ska ha ihäl rp, det ska någon kvick medspelare göra. Om jag blev utsatt för en förtryckare skulle jag inte vara kvar i hans grupp, eller skulle jag bara döda honom. Hursomhällst så måste han göra en ny gubbe. Denna gång utan agg 18.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Känner igern det, med spelare som gör sina gubbar själv och sedan när man får se honom så har hans grundegenskaper ett medelvärde på 17, med undantag för syn och hör, som brukar ligga på 12-13, och när man tittar på färdigheterna så har han alltid 15 eller mer i ett flertal av dem...(alla färdigheter framgångsrika...) ofta mycke pengar och aldrig några jobbiga nackdelar, tänk på det, om du som läser detta är en av mina spelare och läser detta!!

/King Kromm, till och med jag kan misstänka saker...
 

Greger

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
143
Location
Göteborg (men från Alingsås)
Men hur jävla kul är det när en rollperson bestämmer över hela gruppen?
Kanske kul för personen som spelar trukh men inte för dom andra./images/icons/smile.gif

Ironi mina vänner, ironi.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Jag känner också till sådant. En spelare i min broders grupp hade över 20 i mer än 4 attribut! Jag hade aldrig tillåtit det i min grupp.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Top