Nekromanti Joina mig i ett lite annorlunda spel =)

Wolfheart

Veteran
Jag har länge sökt en grupp till ett spel som alla säger ska vara rollspelens Necronomicon nämligen Fatal!
Detta spelet har likt många andra ett spännande inre och ett upplägg som ger alla en känsla av avsky!
Jag blev väldigt nyfiken på detta spel just för tt det verkar så sinnes sjukt.
Så vem är med mig och vill spela detta spelens mästerverk?

Ymir

Liten kantbaron
Problemet med FATAL är inte att det är extremt, utan att det är dåligt. Man kan se tex A Serbian Film och få ut något av den, eftersom den må vara skadat extrem och gå till imponerande längder för att utmana filmiska och sociala tabun, men inte dålig som film och berättelse betraktat. Detsamma gäller dessvärre inte för FATAL, som inte bara är extremt och potentiellt frånstötande, utan helt enkelt tekniskt fail som rollspel, med ett undermåligt regelsystem, en undermålig setting, och förljugna referenser som är menade att underbygga idiotidéerna som denna setting består av. FATAL failar tillochmed med att vara extremt; även om det är tortyrporr man är ute efter kommer detta rollspel fortfarande inte att leverera, rent generellt, eftersom spelet inte överhuvudtaget går att ta på allvar. Tillochmed Kult och Vampire har mer potential då...och Eon...

Gör någon ett superextremt rollspel som inte är dåligt också, då är jag gäjm. Iofs, det finns ju faktiskt, sort of/kind of iallafall.

Men alltså, spela FATAL om ni vill, men gör det av rätt anledning. Är det extrema grejer ni specifikt är ute efter hade ni förmodligen haft roligare med Vampire, Dark Heresy, Våldtagen, Fat Man Down, eller nåt.

Ögat

Hero
Jag har inte spelat spelet, bara läst det. Och utifrån min läsning håller jag med. (Däremot vore det förstås roligt med en synpunkt från någon som faktiskt ger sig på att spela spelet.)

FATAL består till största delen av långtråkiga tabeller. Visst finns det en kitsch-faktor, kanske till och med glädje, i att slå fram hur lång snopp man har. Men precis som "ögonfärgstabellen" eller "hårlängdstabellen" är det roliga slut så fort man gjort sitt slag. Haha, jag har gröna ögon, flint och hängpung - men sen då?

Wolfheart

Veteran
Anledningen till att jag överhuvudettaget vill spela spelet är det att jag vet att det är ett sjukt spel, men vitsen med att spela spelet är ju att jag vill veta hur det är och kunna ge egna referenser till andra som vill testa det.

Jag menar om man inte testar så kan man inget säga om hur det är som spel man kanske bara har läst boken och fått en bild av spelet men inte testat.
Det är ju som om man bakr en kaka och tittar på den och tror att den smakar gott bara för att det står så i receptet.

Petter42

Swordsman
Jag förstår din tanke, men det stämmer ju inte riktigt. Man kan ju faktiskt bilda sig en rätt vettig bild av ett rollspel genom att bara läsa, men visst är det så att den inte blir fullständig om man inte spelar det, men ens då så gör gruppen väldigt stor skillnad. Så inte förrän man spelat med två-tre olika grupper kan man ha en riktigt fullständig bild (om ens då), men att läsa reglerna tar en en bra bit på vägen. Exempelvis är det ju rätt uppenbart att det är tänk att man ska våldta folk i Fatal, eftersom det finns så mycket regler för just extrema sexscener, vaginor som spricker, tabeller med föremål som kan få sagda vagina att spricka, penisstorlekar och liknande, men reglerna för att faktiskt driva en konventionell (sexuell) relation är obefintlig. Alltså ska det vara sex med så mycket blod, kinky stuff, blod utan sex (kanske till och med sex utan blod) som möjligt, med så lite snack, ömma kyssar och kärlek som möjligt.
Visst, jag har också tänkt att man skulle kunna lära sig en del av att faktiskt spela det, och det vore, oavsett utfall, givande på någon nivå (om än bara i preventivt syfte). Till och med (om inte i synnerhet) icke religiösa bör läsa religiösa skrifter... och rollspelare borde även spela dåliga rollspel. Jag tror det är gynnande.
Dock är jag tveksamt inställd till Fatal, då just det spelet antagligen kan skada de privata (OOC) relationerna man har med spelarna (och spelledaren, om man ska va sån).

Nå väl. För att i stället driva diskussion i dess egentliga riktning så undrar jag hur du tänkt genomföra själva spelandet? Ska det ske över nätet (i så fall hur (skypa, wave etc)) eller rent fysiskt (var, när?)?

Wolfheart

Veteran
Fysisk form, eye to eye!
Jag gillar inte det där med att spela ett spel mellan datorer jag vill se gesterna och utrycken, på den eller de jag spelar med, när något händer =)

Jag hade tänkt vara hemma hos mig men kan även tänka mig att åka och då inom en radie av 10mil från Munkedal där jag bor.
Jag har sov plats åt två personer så att skulle någon vilja spela med mig, men åker långväga så finns det sov möjligheter hos mig =)

Wolfheart

Veteran
Okej det var ju lite tråkigt men vart bor du då Petter42

Unfair det är ju inte så långt och jag kan förflytta mig till borås