Jag förstår din tanke, men det stämmer ju inte riktigt. Man kan ju faktiskt bilda sig en rätt vettig bild av ett rollspel genom att bara läsa, men visst är det så att den inte blir fullständig om man inte spelar det, men ens då så gör gruppen väldigt stor skillnad. Så inte förrän man spelat med två-tre olika grupper kan man ha en riktigt fullständig bild (om ens då), men att läsa reglerna tar en en bra bit på vägen. Exempelvis är det ju rätt uppenbart att det är tänk att man ska våldta folk i Fatal, eftersom det finns så mycket regler för just extrema sexscener, vaginor som spricker, tabeller med föremål som kan få sagda vagina att spricka, penisstorlekar och liknande, men reglerna för att faktiskt driva en konventionell (sexuell) relation är obefintlig. Alltså ska det vara sex med så mycket blod, kinky stuff, blod utan sex (kanske till och med sex utan blod) som möjligt, med så lite snack, ömma kyssar och kärlek som möjligt.
Visst, jag har också tänkt att man skulle kunna lära sig en del av att faktiskt spela det, och det vore, oavsett utfall, givande på någon nivå (om än bara i preventivt syfte). Till och med (om inte i synnerhet) icke religiösa bör läsa religiösa skrifter... och rollspelare borde även spela dåliga rollspel. Jag tror det är gynnande.
Dock är jag tveksamt inställd till Fatal, då just det spelet antagligen kan skada de privata (OOC) relationerna man har med spelarna (och spelledaren, om man ska va sån).
Nå väl. För att i stället driva diskussion i dess egentliga riktning så undrar jag hur du tänkt genomföra själva spelandet? Ska det ske över nätet (i så fall hur (skypa, wave etc)) eller rent fysiskt (var, när?)?