Nekromanti "Jupiter Ascending" antifeministisk? Spoilers!!!

Jarl

Hero
krank;n181644 said:
Jag tyckte också att avslöjandet om skönhetsprodukterna sköttes lite... sisådär. Kalique säger det ju i princip rakt ut, men ändå krävs det en förklaring från Titus innan Jupiter hajjar. Men det där stör jag mig ofta på i film;
Denna film heter nu officiellt "Menlösa prinsessan och de onda skönhetsprodukterna". På samma vis som Avatar=Rymdpocahontas.

Mundo

Myrmidon
Jarl;n181647 said:
Denna film heter nu officiellt "Menlösa prinsessan och de onda skönhetsprodukterna". På samma vis som Avatar=Rymdpocahontas.
Så respektlöst!
Den heter Rymd-Dansar-Med-Vargar!

EDIT:
Egentligen bryr jag mig inte så mycket om Jupiter Ascending. Jag såg bara vissa delar av filmen. Jag är bara glad över att den floppade så hårt, vi kanske slipper Wachowski i några år till.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
krank;n181644 said:
Jag tyckte också att avslöjandet om skönhetsprodukterna sköttes lite... sisådär.
Det var jättekonstigt. Jag var förvirrad i flera sekunder över att hon inte freakade loss totalt när hon fick veta det, bara för att fatta senare att hon inte alls hängt med. Men jag lät bli (tror jag) att ropa
SOYLENT GREEN IS PEOPLE
(spoilermarkerat för din skull krank)

... i soffan hemma hos Krille. I alla fall gjorde jag det nog inte särskilt högt.

Just ja, berättade de någonsin varför jorden var så värdefull förresten?

Doomhamster

Swordsman
Krille;n181498 said:
Jag håller inte riktigt med, eftersom Furiosa är hjälten som vill rädda kvinnor. Max är antihjälten som egentligen inte vill vara med. Han tillbringar sisådär halva filmen som en blodpåse, en fjärdedel av filmen som jagad av typerna som försöker ta tillbaka sin blodpåse och sina kvinnor, och en fjärdedel som co-räddare av kvinnor tillsammans med Furiosa.

Jag skulle till och med säga så här: de tre första Mad Max-filmerna är andras berättelse om Max. Fury Road är Max berättelse om Furiosa.
Rätt bra beskrivning. Jag menar, det är inte som om Max får så himla mycket uppmärksamhet av kameran - en av de mest "handlingskraftiga och våldsbejakande" grejerna han gör i filmen sker helt off camera!

Som en bekant påpekade så är det roande (och lite ledsamt) hur många, INKLUSIVE feminister, som utgår ifrån att Max är hjälte och huvudperson bara för att han är där, fast Furiosa är den som driver hela plotten, och Max mest ägnar sig åt att hjälpa och ta regi av henne när han väl övertygats att ta del i hela företaget ÖHT.

Minimoni

Homelander
Nu är vi väldigt OT, men eftersom jag skapade tråden så är det ok för mig om inte moderatorerna har något mot det.

Jag älskade nya Mad Max filmen, helt sjukt vad jag gillade den, nog mest för att allt är så grymt freaky i filmen. Inget post-apocalyps rollspel kommer någonsin vara som innan jag såg nya Mad Max. Furiosa är dessutom bra mycket coolare än Max genom hela handlingen. Samt att det sprängs saker och det är non-stop action :)

Och jag som först trodde den skulle vara MEDIOCRE!!!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Xhakhal;n181673 said:
Just ja, berättade de någonsin varför jorden var så värdefull förresten?
Om jag fattade rätt: För att jordens människor var av excellent kvalitet, en riktig guldgruva för rymd-L'Oreal.