Nekromanti Just NU?

Mtb

Veteran
Mitt nyuppväckta rollspelsintresse till trots har jag ännu inte kommit igång med rollspelandet. Det har tyvärr legat nere sen 90-talet trots att jag många gånger har velat ta upp det igen.

Jag spelar alltså ingenting för tillfället men är grymt sugen på att spela både KULT modell äventyr med vedervärdigt innehåll som skrämmer skiten ur spelarna och ger dem en tankeställare, Svavelvinter (förstås), Mutant UA, Götterdämmerung och Trudvang med riktig sagostämning á la barndomens John Bauer-illustrerade böcker som lästes med lika delar förtjusning och förskräckelse. Även mysskräck i form av Chock eller Call of Cthulhu vore kul att spela.

Jag har även idéer kring äventyr i krigsmiljö, typ Twilight 2000 med något mer realistiska stridsregler.

Det är dessvärre rätt bökigt att passa ihop tiderna med kompisarna för långa rollspelssessioner eftersom det tar så mycket tid i anspråk, förberedelser, rollpersonsskapande osv. De bor f.ö. inte kvar i Stockholm så det lär väl dröja innan det blir nåt rollspel igen men till dess är iaf Space Hulk och Arkham horror på tapeten.

Vi får väl se när rollspelandet kommer igång. Det har gått alldeles för många år sen sist. Det är verkligen en kreativ hobby som jag saknat.

Birger King

Veteran
solvebring said:
1 a. Vad lirar du just nu?
Jag spelleder halvhjärtat Pathfinder över internet för en grupp engelsmän och spelar i Hjältepoängs Alaria 1318, som är ett spelsystem baserat på DoD91.

solvebring said:
1 b. Vad är du mest intresserad av att lira just nu?
Känner mig nyfiken på Svavelvinter. I hemlighet vill jag också prova att spela Magical Burst och Maid RPG någon gång.

solvebring said:
2. Varför då?
Jag har egentligen bara spelat D&D och DoD, och jag är väldigt, väldigt trött på båda två. Karaktärsdrivet spel låter kul och annorlunda, och att som Svavelvinter gör koppla ihop karaktärsdrag och bakgrundshistoria med spelsystemet är ju absolut briljant. Att det inte nödvändigtvis tar en timme att göra en spelfigur är också ett plus.

Bassejr

Hero
Just nu hear jag ett DoD äventyr på gång, tvy ganska trassliga äventyr med svavelvinter, och ett i coriolis som ligger lite på is.

Jag slulle gärna veöa pröva minännu ofärdiga BRP modul, "Avgrundsstjärnan", eller call of chtulu som kom med posten igår

Varför? Bara för erfarenhetens skull. Det finns ingenting som kan få mig att brinna för någonting så som möjlighten att utvecklas.