Nekromanti Kända svenska rollspelare (nördregistrering)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Hupp!

HellCop är tillbaka?! Det var ett tag sen vill jag minnas.

Jag ska ärligt säga att jag inte har en susning om huruvida Kristina Lugn förekommer i skvallertidningar eller ej. Jag vet inte mer än man kan utläsa ur deras löpsedlar. (Ja, okej då, ibland – om jag får vänta extremt länge hos frisören – har jag faktiskt bläddrat i olika skvallertidningar och häpnat över den låga nivån på … ja, allting faktiskt.)

Andy

Vila i frid
Rapparen Petter sjunger om "spel som vi spelade" och om att han är som "Gandalf den Grå" så jag antar att han också har rullat T20 på 80/90-talet.

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Dante said:
Jag ska ärligt säga att jag inte har en susning om huruvida Kristina Lugn förekommer i skvallertidningar eller ej.
Nope - naturlig hemvist är Fridhemsplan.
(Eller också slog jag en 00 på slumpmötestabellen igår). :gremlaugh:

//EvilSpook

Eksem

Champion
Kristina Lugn är en av landets mer kända aktiva poeter och pjäsförfattare och är ledamot i Svenska Akademien. Brunnsgatan 4 är i hennes regi nuförtiden. Och känd från TV är hon också.

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
HellCop said:
"00" är double encounter, Kristina Lugn och Bruno K Öijer :gremsmile:
Krigsspel.se har tyvärr redan lagt beslag på B.K. Öijer (och G. Greider).
00 indikerar ju som alla säkert vet oftast:
"Other being(s)* are usually alone, frequently powerful and often, but not always, evil. They might be Wizards, Lords, monsters etc."

De hade lika gärna kunnat skriva ut "K. Lugn"! :gremlaugh:
//EvilSpook

Sodivra

Champion
Eksem said:
Kristina Lugn är en av landets mer kända aktiva poeter och pjäsförfattare och är ledamot i Svenska Akademien. Brunnsgatan 4 är i hennes regi nuförtiden. Och känd från TV är hon också.
Kanske inte Kristina Lugn, men Lotta Lotass från svenska akademin har spelat solorollspel och skriver nu ett eget. Eller, som hon kallar det, bokspel.

Dilandau

Myrmidon
Andy said:
Rapparen Petter sjunger om "spel som vi spelade" och om att han är som "Gandalf den Grå" så jag antar att han också har rullat T20 på 80/90-talet.
Vilken låt?

Dilandau

Myrmidon
Arvidos said:
Kanske inte Kristina Lugn, men Lotta Lotass från svenska akademin har spelat solorollspel och skriver nu ett eget. Eller, som hon kallar det, bokspel.
Intressant! Men det behöver inte nödvändigtvis vara Ensamma vargen hon syftar på -- det finns en hel del annan "icke-spelig" skönlitteratur som fungerar på samma sätt.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Det låter ju onekligen som om hon menar nåt ganska "speligt" dock:

»Man köpte dem som pocketböcker, vill jag minnas. Det handlade mycket om äventyrsspel. Man skulle slå tärningar och få kraftpoäng och så. Målet var att ta sig till slutet.«

solvebring

Superhero
Kan du ge ett exempel på en häftig kändis som du gärna skulle dela hobby med?
Bob Hansson, Stellan Skarsgård, Helge Skoog, Per Oscarsson och Claes Eriksson.

/tobias -- Ernst-Hugo Järegård borde ha spelat rollspel...
Indeed!!! Det var en mycket intressant och duktig man.

MrG

Swashbuckler
Fanns det inte ett gammalt (typ 80-tal) berättarprogram på tv i lite rollspelsstil med bl.a. Hasse Alfredsson?

Och Kvällspasset i P3 har spelat rollspel i direktsändning.

-Gunnar

Johan K

Gammal & dryg
Kan du ge ett exempel på en häftig kändis som du gärna skulle dela hobby med?
Jag hade gärna kört lite rollspel tillsammans med Peter Stormare, Stellan Skarsgård & Anthony Hopkins
med en av mina vänner, Johan heter han, som är en väldigt driven & bra SL! DET hade varit kul att vara med på en sådan rollspelsgrej.