Basenanji
Postd20modernist
Jag går ner i Skanstulls tunnelbana. På perrongen ser jag en glåmig stackare med någon sorts urtunnad hockeyfrilla. En sjavig liiirare, och just då har han mina oavkortade sympatier.
Så ser jag plötsligt att det är...CLABBE! Claes af Geijerstam, bligar med ett snett leende mot mig och jag rodnar hett av den skam man kan känna när man njuter av andras olycka.
Haha- där fick du din skivspelarfjant! Hur känns det nu, att stå och sälja "Situation stockholm" för att få ihop pengar till ett härbärge, va? Va?! Hehe- så går det för folk som inte slutar bära skinnbyxor i tid och stöter på kändiskåta femtonåringar! Hela mitt elaka jag slår volter...tills det är dags att vakna upp ur min fantasi och inse att den grymma verkligheten än så länge ser till att stackars uteliggare är uteliggare och Clabbe fortfarande kan bära skinnbyxor och äta hummer med på tok för unga människor.
Är du också så ond att du önskar någon kändis till svenssonlivet?
En annan person som Fru Fortuna gärna skulle få skrämma skiten ur är den där blondinbloggaren, vars levnadsvanor verkar passa mer ihop med Carola än en sketen sjuttonårings...
...kunde inte någon göra så att hon var tvungen att bo i en rutten etta i Rinkeby, gå på ett halvkass gymnasium (typ Handelsprogrammet) med massa skoltrötta och oglamorösa klasskompisar, så får vi se om hennes bloggar får ett nytt innehåll?
Det går väl an med någon som bloggar, eller som är blondin. Det som stör mig är att hon verkar ha så otroligt dålig koll på hur vårat samhälle ser ut. Lite Marie Antoinette.
/Basse
Så ser jag plötsligt att det är...CLABBE! Claes af Geijerstam, bligar med ett snett leende mot mig och jag rodnar hett av den skam man kan känna när man njuter av andras olycka.
Haha- där fick du din skivspelarfjant! Hur känns det nu, att stå och sälja "Situation stockholm" för att få ihop pengar till ett härbärge, va? Va?! Hehe- så går det för folk som inte slutar bära skinnbyxor i tid och stöter på kändiskåta femtonåringar! Hela mitt elaka jag slår volter...tills det är dags att vakna upp ur min fantasi och inse att den grymma verkligheten än så länge ser till att stackars uteliggare är uteliggare och Clabbe fortfarande kan bära skinnbyxor och äta hummer med på tok för unga människor.
Är du också så ond att du önskar någon kändis till svenssonlivet?
En annan person som Fru Fortuna gärna skulle få skrämma skiten ur är den där blondinbloggaren, vars levnadsvanor verkar passa mer ihop med Carola än en sketen sjuttonårings...
...kunde inte någon göra så att hon var tvungen att bo i en rutten etta i Rinkeby, gå på ett halvkass gymnasium (typ Handelsprogrammet) med massa skoltrötta och oglamorösa klasskompisar, så får vi se om hennes bloggar får ett nytt innehåll?
Det går väl an med någon som bloggar, eller som är blondin. Det som stör mig är att hon verkar ha så otroligt dålig koll på hur vårat samhälle ser ut. Lite Marie Antoinette.
Hajjar ni? Suck...varför försvinner perspektiven bara för att man har stålar? Och det är alltså en sån som ska ta över efter Bildt och Reinfeldt... Har någon varskott Anders Blixt?Isabella Löwengrip said:Hej!
Efter träningen som gick väldigt bra kilade jag förbi sandys för att köpa lunch. På vägen hem när jag gick förbi Rörstrandsgatan såg jag att min favoritbutik, plagg hade rea. Köpte ett par svarta jeans från de danska märket Subculture. Otroligt fina fickor, lägger väl in en bild senare.
Nu ska jag bara krama upp håret lite halvlockigt och sätta på mig mascara innan jag ska träffa Mr X för en fika på chokladkoppen. Ni vet det där gaycafét i Gamla Stan som jag jobbade på förut? Vi har inte setts sen tisdagmorgon, har varit alldeles för lång tid enligt mig och i helgen ska vi på varsitt håll, suck. Ska bli mysigt i alla fall, så om ni är intresserade över vem han är så får ni väl rusa dit!
Jag ska som sagt inte iväg på Elle-galan ikväll. Men det gör inte så mycket, det är ju en massa annat roligt som händer. Min egna klubb Barbella tillexempel, som jag öppnar om exakt en vecka! Så enligt lag vore ju inte Elle-galan något problem egentligen. Dock ska jag på en annan grej ikväll! MUFs årsstämma börjar ikväll och varar till söndag. Så ikväll ska vi till landstingsalen på Kungsholmen där förhandlingarna inleds med ett öppnande av Niklas Wykman. Ska bli roligt! Lovar att skicka in mobilbilder till bloggen på heta politiker om nu sådana finns... Annars finns ju min älskade Robin där, fast han är ju gay och jag är ju upptagen, hmm.
Nej nu ska jag gå. Tycker synd om vår städerska som far runt i lägenheten samtidigt som alla i familjen är hemma. Kan inte vara lätt att vara henne nu. Ha en trevlig fredag!
/Basse