Nekromanti Kändis på väg utför-fantasi...

Basenanji

Postd20modernist
Jag går ner i Skanstulls tunnelbana. På perrongen ser jag en glåmig stackare med någon sorts urtunnad hockeyfrilla. En sjavig liiirare, och just då har han mina oavkortade sympatier.
Så ser jag plötsligt att det är...CLABBE! Claes af Geijerstam, bligar med ett snett leende mot mig och jag rodnar hett av den skam man kan känna när man njuter av andras olycka.

Haha- där fick du din skivspelarfjant! Hur känns det nu, att stå och sälja "Situation stockholm" för att få ihop pengar till ett härbärge, va? Va?! Hehe- så går det för folk som inte slutar bära skinnbyxor i tid och stöter på kändiskåta femtonåringar! Hela mitt elaka jag slår volter...tills det är dags att vakna upp ur min fantasi och inse att den grymma verkligheten än så länge ser till att stackars uteliggare är uteliggare och Clabbe fortfarande kan bära skinnbyxor och äta hummer med på tok för unga människor.

Är du också så ond att du önskar någon kändis till svenssonlivet?

En annan person som Fru Fortuna gärna skulle få skrämma skiten ur är den där blondinbloggaren, vars levnadsvanor verkar passa mer ihop med Carola än en sketen sjuttonårings...
...kunde inte någon göra så att hon var tvungen att bo i en rutten etta i Rinkeby, gå på ett halvkass gymnasium (typ Handelsprogrammet) med massa skoltrötta och oglamorösa klasskompisar, så får vi se om hennes bloggar får ett nytt innehåll?
Det går väl an med någon som bloggar, eller som är blondin. Det som stör mig är att hon verkar ha så otroligt dålig koll på hur vårat samhälle ser ut. Lite Marie Antoinette.
Isabella Löwengrip said:
Hej!

Efter träningen som gick väldigt bra kilade jag förbi sandys för att köpa lunch. På vägen hem när jag gick förbi Rörstrandsgatan såg jag att min favoritbutik, plagg hade rea. Köpte ett par svarta jeans från de danska märket Subculture. Otroligt fina fickor, lägger väl in en bild senare.

Nu ska jag bara krama upp håret lite halvlockigt och sätta på mig mascara innan jag ska träffa Mr X för en fika på chokladkoppen. Ni vet det där gaycafét i Gamla Stan som jag jobbade på förut? Vi har inte setts sen tisdagmorgon, har varit alldeles för lång tid enligt mig och i helgen ska vi på varsitt håll, suck. Ska bli mysigt i alla fall, så om ni är intresserade över vem han är så får ni väl rusa dit!

Jag ska som sagt inte iväg på Elle-galan ikväll. Men det gör inte så mycket, det är ju en massa annat roligt som händer. Min egna klubb Barbella tillexempel, som jag öppnar om exakt en vecka! Så enligt lag vore ju inte Elle-galan något problem egentligen. Dock ska jag på en annan grej ikväll! MUFs årsstämma börjar ikväll och varar till söndag. Så ikväll ska vi till landstingsalen på Kungsholmen där förhandlingarna inleds med ett öppnande av Niklas Wykman. Ska bli roligt! Lovar att skicka in mobilbilder till bloggen på heta politiker om nu sådana finns... Annars finns ju min älskade Robin där, fast han är ju gay och jag är ju upptagen, hmm.

Nej nu ska jag gå. Tycker synd om vår städerska som far runt i lägenheten samtidigt som alla i familjen är hemma. Kan inte vara lätt att vara henne nu. Ha en trevlig fredag!
Hajjar ni? Suck...varför försvinner perspektiven bara för att man har stålar? Och det är alltså en sån som ska ta över efter Bildt och Reinfeldt... Har någon varskott Anders Blixt? :gremelak:

/Basse

Dewil

Skrivbordsgeneral
Kent

Kent. Bandet, alltså. De är alldeles för stora för sitt eget bästa (och för somliga musikfestivalers bästa). De behöver komma ner på jorden. De behöver sälja 1500 ex av sin nästa platta, ha ett vanligt jobb och spela på studentpubar i landsortsstäder.

Dewil

Johan K

Gammal & dryg
Är du också så ond att du önskar någon kändis till svenssonlivet?
Då skulle ja vilja skicka valfri jädra dokusåpamedverkar till detta öde i all jädra framtid !!
Med motivationen att detbara skulle göra dem gott !

solvebring

Superhero
Alla kändisar som enligt mig inte tillför något av intresse (alltså för mitt intresse) kan lika gärna försvinna.
Men främst alla dassiga, fjortishyllade B-kändisar.
T.ex. alla från Idol, Paradice Hotel etc.
Det är bara bajs, de är kända för att de varit spelbrickor i kommersiell skit-TV, inget annat. Skall man vara känd skall man prestera, och då främst kan man väl göra något bra, vilket B-kändisar aldrig gjort...
Shoot 'em down! (Ta mig inte bokstavligt). :gremgrin: :gremelak:

Man Mountainman

Storsvagåret
Tja, jag tycker att kändisskap är en av den samtida kulturens mest motbjudande institutioner, så i mina ögon kan de gott hamna på dekis hela högen.

Men det är klart: att gotta sig åt en kändis på dekis är en aspekt av kändisskapsinstitutionen. Case in point: Britney Spears, Linda Rosing, med flera ad nauseam. Så i konsekvensens namn antar jag att jag inte borde hoppas på deras långsamma nedgång så mycket som att de bara en dag ska vakna upp och vara bortglömda för världen: att deras kändisskap ska försvinna som om det aldrig existerat.

/Kalle, och monarkin ska vi avskaffa

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag önskar klanen Schulman allt elände i världen, även om den verkliga boven förstås är de tidningar som är villiga att trycka upp deras intetsägande och totalt ointressanta betraktelser av tillvaron. Av en händelse så råkade jag läsa fredagens Aftonbladet där Alex Schulman fick ägna ett uppslag åt sitt nonsensliv. Förutom en lista över vilka kändisar som var inne och ute så fick man det tveksamma nöjet att läsa om när han och några andra polers (några andra kända mediahoror som Sigge Eklund och Linda Skugge) fotograferades med författaren Stig Larsson och hur hans senast skickade SMS löd.

Annars ogillar jag överlag alla pajsare som skaffar sig hemhjälp och lever långt borta ifrån vanliga människors vardag, vare sig de heter Persson eller Löwengrip.

Marukusu

Hero
Jag skrattar redan nu hänsynslöst åt Britney Spears totala förfall och längtar efter den dagen då Paris Hilton går samma väg... :gremgrin:

Överlag så tycker jag att vi närmar oss en skrämmande ignorant och dekadent värld. Många tror att Afrika är ett land och få amerikaner kan peka ut vart deras eget land ligger på en "vanlig", icke-USAcentrerad världskarta.

Jag tycker att man borde ta i system att alla dekadenta mediahoror bestraffas med x antal kommunala dagsverken, alternativt tvångsdeporteras till random U-land där de får lära sig att leva med urbefolkningen på deras usla premisser för att överleva - allt bara för att få ner dem på jorden igen.
Alternativt så delas de in i jämna lag och kämpar mot varandra in i döden på bästa sändningstid. Alternativt så kan all deras överflödiga egendom beslagtas av staten varpå de tvingas arbeta för sitt uppehälle som alla andra. Vad vet jag.

Foggmock

Myrmidon
Det roliga i sammanhanget är ju att man inte behöver en Johan K-förbannelse, dokusåpamupparna hamnar i astrist Svenssonliv förr eller senare ändå. Jag har haft både gamla BB-Jessica och nån gammal Idolslaskis på jobbet, och det är fan inget glammigt jobb. :gremgrin:

Man Mountainman

Storsvagåret
Isabella Löwengrip

Suck...varför försvinner perspektiven bara för att man har stålar?
Jag vill passa på att påpeka att flickan är sjutton år. Det är inte en ålder där man normalt präglas av någon större livsvisdom eller världsvana.

/Kalle, säger jag som är tjutvå

Nightowl

Champion
Re: Isabella Löwengrip

Det är inte en ålder där man normalt präglas av någon större livsvisdom eller världsvana.
Samtidigt som man oftast är djupt övertygad om sin stora livsvisdom och insikt i allt ingen annan fattar...

Erik, ni är fucking lucky det inte fanns bloggar när jag tjugoett år yngre...

Nightowl

Champion
Du ska naturligtvis kontakta Wall-Enberg, Krösus Sork, von Fiikonstrååle, Mr Burns, Tjabo, Dracula och dina andra polers i Högerspökskonspirationen och säga "Allvarligt, den här tjejen är fel kort, en av mina kontakter säger att hon är helt rökt, aktivera plan Beta"...

:gremwink:

Erik

Ackerfors

Alas, your rapids!
Livsvisdom

"Samtidigt som man oftast är djupt övertygad om sin stora livsvisdom och insikt i allt ingen annan fattar..."

Fast just det har ju ingenting med ålder att göra...

Nightowl

Champion
Re: Livsvisdom

Fast just det har ju ingenting med ålder att göra...
Åjo. Tonåringar är bättre på det än andra. Att det sedan varierar från person till person är ju en annan sak.

Erik, som sagt, ni vill inte träffa mig som tonåring... en annan orsak att inte resa i tiden...

Johan K

Gammal & dryg
Wohoo !

Hehe !
Där ser man. :gremgrin:
Int e ilal att enns fantasier går ihamn, inimellanåt...

Dewil

Skrivbordsgeneral

Jag vill passa på att påpeka att flickan är sjutton år. Det är inte en ålder där man normalt präglas av någon större livsvisdom eller världsvana.
Problemet är inte att det finns en bortskämd sjuttonåring med stort ego som har en hemsida. Problemet är att hennes hemsida av medierna tillmäts en orimligt stor vikt.

Dewil

Arfert

Facit
Re: Livsvisdom

Håller med... jag vill inte träffa Tomas 17 år heller..
visst finns det undantag, men tror de flesta blir lite klokare med åren. I alla fall tror vi det. :gremgrin:

Nightowl

Champion

Problemet är att hennes hemsida av medierna tillmäts en orimligt stor vikt.
Jag har aldrig hört talas om henne i vare sig Pitan eller Norran, så hon kan inte vara såååå viktig. :gremgrin:

Erik, Pitan = Pitetidningen, Norran = Norra Västerbotten

Arfert

Facit
jag känner inte att jag önskar ett sämre liv åt någon dumsöt blondin, bara för att tjejen lyckats födas med rika föräldrar och är lite tom och korkad. Sånt får mer misogyna personer ägna sig åt.

Fast Isabella (från citatet) får gärna flytta hem till mig här i Bredäng, hon är säkert snygg. Hon kan få bli min au pair. :gremlaugh: