Nekromanti Kändisar du träffat

ripperdoc

Myrmidon
Jag tänkte vi behövde något lättsamt komplement till Sovjet-lekstugan nedan. Vad är mer lättsamt än kändisar? Härmed åberopar jag forumets samlade anhang för att mäta vem som träffat flest, bäst och coolast kändisar.

Dessvärre har jag själv inte mycket att komma med. Jag har ätit frukost med guvernören av Queensland. Min mormor var ordförande i Zonta. Jag har... hmm... sett Thomas Östros i en bil. Och suttit i en annan bil som var tvungen att stanna för Carl Bildt med familj. Och tagit kort av Ricky Gervaise. Dessutom har jag varit på bröllop med Anders Blixt :gremwink:

Så, inte mycket att hänga i julgranen. Vad har ni att komma med?

Coffe_Kanon

Swordsman
I regel så tycker inte jag att kändisar är mer än oss vanliga "dödliga" och sätter inte så stor vikt på vare sig berömmelse eller kändisskap. Men den enda "kända" människan jag kan säga att jag har "träffat" (dvs. pratat med och lärt känna) är Ulf Larsson. (han var gift med min pappas syssling).

Utöver denne så kan jag inte minnas någon annan...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Skoj!

En liknande tråd har ju varit uppe tidigare i vilken jag svarade. Listan är trots att jag försökte uppdatera den ett tag hopplöst utdaterad och jag har tyvärr inte orken att fundera på vilka som borde läggas till. Nöjer mig med att citera mitt inlägg så får ni döma själva... :gremwink:

Om vi börjar med mig och släkten, inte bara folk man träffat:
- Jag var med i fyra reklamfilmer för Kolmårdens Djurpark som visades på TV4, nationell nivå.
- Jag var med och arbetade med Vi i femman-inspelningen våren 2006.
- Mamma gör SVTs höjdarprogram Go'kväll, Vi i femman och Otroligt antikt.
- Jag är kusin med Camilla Ackerfors, damfotbollspelare i Allsvenskan (står med bland Kända Camillor och Profiler genom åren på Wikipedia)
- Jag har en släkting som är tillsammans med Sveriges troligen snabbaste sprinter nuförtiden, Johan Wissman.
- Brorsan spelar i Subvision (och tidigare i Crash Diet och Repugnant).
- Pappa gjorde dokumentären om noshörningen Nelsons korta liv.
- Både mamma och pappa har gjort skitmycket för nationell och lokal TV/Radio eftersom båda jobbar i den svängen.

Folk jag träffat då.
- Jerry Williams har bett mig att hälsa mormor.
- Jag har suttit i samma rökrum som Tina Leijonberg.
- Jag har fått en kortlek av Sten och Stanley.
- Jag har varit i Jeopardy-studion tillsammans med Magnus Härenstam.
- Jag har fått brev från Agneta Sjödin
- Jag har sjungit tillsammans med Candela och dåvarande sångerskan Jenny Öhlund.
- Jag har morsat på Henrik Hjelt i en Konsumbutik någonstans runt Gärdet.
- Jag har blivit blängd på av Plura Johansson.
- Jag har blivit blängd på av Dogge Dogelito.
- Jag har blivit blängd på av Pugh Rogefeldt.
- Jag har följt efter Lars Stjernqvist (som senare blängde på mig) för att jag hade tråkigt.
- Jag har morsat på Marcus Birro.
- Jag har morsat på Lena Liljeborg.
- Jag har morsat på Ragnar Dahlberg.
- Jag har morsat på Sissela Kyle.
- Jag har delat gamla minnen med Mark Levengood.
- Jag har morsat på Maria Mena.
- Jag har misslyckats med att försöka undvika att morsa på Marie Serneholt.
- Jag har morsat på fyra damkronor.
- Jag har morsat på Malin Bayard och Henrik Johnson.
Öhm, nu minns jag inget mer såå...

De tre coola sakerna då:
- Syrran har träffat Alice Cooper och Ernst Kirsteiger.
- Mamma har skällt på Peter Stormare.
- Pappa har delat en Coca Cola med Wayne Gretzky och jag har hans autograf på en hundring.
För övrigt är jag ber distansierad till det här än vad jag verkar. Jag bryr mig inte särskilt, det har bara råkat bli så när min familj och även jag jobbat på SVT under större delen av min levnad.

Den största kändisen ni någonsin kommer träffa är dessutom jag. :gremgrin:

Nightowl

Champion
Mårten Hagström och Tomas Haake, två av medlemmarna i Meshuggah, gick i samma klass som mig i låg- och mellanstadiet.

Hockeyspelaren Peter Forsbergs storebror Roger var med i min gamla rollspelsgrupp, och vi gick i samma klass i gymnasiet.

Triple & Touchhamnade i min tågkupé en gång; de hade en egen kupé i förstaklassvagnen men det hände något mankemang, alla utom jag sprang fram och tillbaka på tåget, och till slut satte sig folk där de var just då.

En gång när jag var på Systemet (och skulle köpa vin till ett lajv, men det hör inte hit) kom Henning Sjöström och trängde sig före mig.

Erik

krank

Går ondskans ärenden
Jag har fått eld av Povel Rammel, det är väl det enda jag kommer på såhär på rak arm. Fick hans autograf på baksidan av ett "Bojkotta Shell"- märke som råkade vara det enda jag hade på mig också.

Krille

Super Moderator
Jag har skyldrat gevär för kungen och sålt glass till Ingvar Oldsberg. Jag överlåter åt er att bedöma vad som är häftigast. :gremgrin:

Svarte Faraonen

ром и смерть
Jag har sett Joakim Lindengren i min lokala matvarubutik, firat midsommar med Thomas Alfredson och vid tre års ålder framfört Evert Taubes "Möte i monsunen" för Allan Svensson (jag var ett märkligt barn). Dessutom har jag i förbigående träffat på en massa svenska skådespelare via min fars arbete (lärare på Teaterhögskolan i Malmö). Slutligen har jag också Araba, ghanesisk drottning, besökt mitt familjehem.

Boboliwsy

Warrior
Roligt initiativ!

Jag har då absolut inte mycket att komma med här...

*Har fått ett filmpris av Paul Tilly (han frånn Ica-reklamen, han var konferancier på en liten och ganska intern filmgala vi hade på högskolan).
*Har stått bakom en gladiator (från Gladiatorerna) i bankomatkön.
*Har hejjat på Henrik Schyffert när han och Peter Wahlbeck uppträdde på högskolan.

Som sagt var, inte mycket att "skryta" med, inte direkt några världskändisar eller så... men ändå!

//Boboliwsy

krank

Går ondskans ärenden
Jovisstja, jag har träffat Rolf Lassgård också, efter teaterföreställningen Stormen för ett par år sedan. Jag hade just satt upp samma pjäs själv, och var på besök med mina skådespelare. Den av mina skådisar som hade samma roll som Lassgård själv spelade inledde mötet med att recitera början på en av karaktärens monologer (som f.ö inte var med i deras version). Lassgård svarade med att dra resten. Coolt som fasen.

Basenanji

Postd20modernist
Johodå.

Oj, kändisar vill ni prata om. Jag har ju träffat såååå många.

Nästan löjligt det här.

Men jag ska välja två godbitar (då får ni komma ihåg att Monica Zetterlund var min plast-gudmor tex...)

*Min lillebrorsa var kompis med Lisa Nilssons fd Henrik Janssons grabb. En gång, när de hade flyttat till Tyresö så blev brorsan bjuden till Lisa Nilssons fd:s grabbs kalas.
Jag hängde pliktskyldigt med, som barnvakt.

Då visade det sig att Lisa och Henrik hade någon sorts inflyttningsfest för sina päron mfl. Hon var skittrevlig och bjöd på mat och vin som om vi hade varit kompisar i halva livet. Jag satt och blängde och mumlade i en timme, sedan förbarmade sig en stjärn-kirurg (lika snygg som myten och lika glamourig också) och berättade "den-värsta-operation-jag-nånsin-utfört"-historier tills det var dags att gå hem.

*När jag gick i trean på Södra Latins Gymnasium så fick jag vara med i ett coverband som bla bestod av Olle Linder, David Nyström, Johan Lindström (alla grymt kända musiker idag). På sång hade vi...Martin Sandborg (mer känd som Max Martin).

Det bästa var att han inte var superambitiös i vårt lilla coverband (jag tror att han då höll på att brejka med sitt hårdrocksprojekt, precis innan han lärde känna Denniz Pop), så vid ett tillfälle hade vi bandmöte, som mer eller mindre gick ut på att kicka honom. Jag har alltså varit med och kickat...Max Martin.

Förstår ni då varför Idoljuryn känns så...done that, been there för mig?

/Basse

Foggmock

Myrmidon
Jag har skjutit kulspruta medans kungen (och hemvärnschefen, men det är fan inget glam) kollade på. Det aset ville bara prata med den snygga colombianskan som var på samma övning och jag fick banda ksp-ammuntion. It's a hard knock life.

Jag har sett (men inte vågat morsa på) Samson (varning för icke-jobbsäkert material samt horribel svenska på sidan) på Malmös gator.

Jag har suttit på samma flygplan som Stefan Edberg (det gick ner i Växjö och släppte av honom och hans kompis enbart...).

Jag har träffat Ernst-Hugo Järegård på en gigantisk leksaksbutik i London.

Jag har spelat schack under Bengt Feldreichs son.

Jag har sprungit in i Hans Villius. På Kalmar Slott, nonetheless.

Jag har pratat med en stupfull Peter Wahlbeck på Kalmars gator en sen natt.

Sen tror jag det är slut. :gremsmile:

Flurtis

Hero
</font><blockquote><font class="small">Citat:</font><hr />
- Pappa har delat en Coca Cola med Wayne Gretzky och jag har hans autograf på en hundring.[/citat

*Går ner på knä och bugar*. All Hail The MIGHTY Yassilus!!

//Flurtis!

Flurtis

Hero
Jaha då skall vi se:

Jag själv då:

*Sett på fotboll med Martin Dahlin och Thomas Ravelli
*Fått en guidad forbollsmatch av Ove Kindvall
*Serverat lunch till Stefan Gerhardsson
*Pallat äpplen i Babben Larssons trädgård.

Mina föräldrar då:
*Haft bostadstvist med Bokaspers orkester
*Morsan har gått på samma skola som Håkan Loob. Finns även vissa historier om något pussande bakom cykelskjulet.
* Farsan har bråkat med Ingemar Wallén (The boppers) på en krog.
*Ingemar Wallén har stött på morsan på en krog och fått nobben, därav ovanstående pungt.
*Farsan har dragit elen i en av "keno Gubbarnas" hus.
*Morsan jobbar med Tommy Whalstedh. Förre progamledaren för Keno.

//Flurtis B-kändisarnas mästare

Mathias

Veteran
Jag brukar alltid komma dragandes med att Nina Persson från Cardigans har flörtat med mig typ -96. Jag var inte intressad men hon verkade vara det. Kanske borde jag varit mer på, då skulle jag kanske kunnat dela några spänn med henne i dag.

Haft åtskilliga trista lektioner med Carl-Jan Granqvist, lagad mat till och serverat Martin Ljung, Carl Bildt, Peter Wahlbäck, Anders Björck och ett gäng till.

Varit nära att köra på Naken-Janne två gånger med cykel.

Haft Melker Andersson (kocken) som oingift svåger.

Lyssnat på åtskilliga privata sångstunder av Bengt Sändh.

Varit på efterfest med Ted Åström (Olyckan) i Tarzan och Banarne.

Druckit mig full tillsammans med Erik Lallerstedt (kocken).

Dansat med Viktoria Tolstoy.

Haft Louise Hoffsten som bordsdam.

Nä...nu får det vara slut.

-Mathias

Arfert

Facit
Jag har bland annat pratat med Albert Speer och Henry Kissinger, spelat biljard med New Order och supit med Fish i Marillion.

Sen har jag träffat oräknerliga svenska A och B kändisar, men de orkar jag inte räkna upp...

G

Guest

Guest
<ul type="square">
[*]Jonas Öberg har jag träffat och pratat lite med när en kompis fick en server av honom.
[*]Rick Falkvinge har jag ätit middag med på Jensens Böfhus under valkampanjen.
[*]Richard Stallman har jag ioförsig inte gjort något särskilt med men jag har sett honom på draken iaf.
[*]Mattias Bjärnemalm, Stefan Flod och Sofia Dahlgren har jag också varit på Jensens Böfhus med, men också varit på årsmöte med samt umgåtts med efter årsmötet.
[/list]
/Zorbeltuss som definitivt har träffat fler men jag kände att jag behövde begränsa mig för att få ner längden på inlägget