Hans E Magnusson
CAPS LOCK
Jag behöver hjälp.
Vi har en skrutt dator hemma som min son spelar minecraft på, men den får slita hårt.
Nu har han smörat in sig hos sin morfar som sagt att han kanske kan hjälpa han med en dator.
Datorn bör klara minecraft galant, annars bara det vanliga
Om jag fattat så bör den ha detta:
Recommended Requirements :
CPU: Pentium Dual-Core or AMD Athlon 64 @1.6GHz
RAM: 2GB
GPU: GeForce FX or ATI Radeon 9xxx and Up with OpenGL 2 Support (Excluding Intergrated Chipsets)
HDD: 150MB
OS: Windows XP or better, Mac OS 10.5.8 or better, Linux
Processor: Dual core or better recommended
Video card. Geforce 7 series or better, ATI radeon HD 2000 series or better. OpenGL standard of 2.0 or better recommended. (Note: Newer Integrated Intel video cards, from 2008 on, may not run smoothly)
Java Runtime Environment (JRE) 6 and up is required to be able to run the game.
säger mig inget men vi vill att det ska vara Windows med.
Skulle någon snäll själ kunna peka på en sådan dator som är möjlig att köpa för ca:5-6000kr
Om det nu finns någon, har absolut noll koll
Vi har en skrutt dator hemma som min son spelar minecraft på, men den får slita hårt.
Nu har han smörat in sig hos sin morfar som sagt att han kanske kan hjälpa han med en dator.
Datorn bör klara minecraft galant, annars bara det vanliga
Om jag fattat så bör den ha detta:
Recommended Requirements :
CPU: Pentium Dual-Core or AMD Athlon 64 @1.6GHz
RAM: 2GB
GPU: GeForce FX or ATI Radeon 9xxx and Up with OpenGL 2 Support (Excluding Intergrated Chipsets)
HDD: 150MB
OS: Windows XP or better, Mac OS 10.5.8 or better, Linux
Processor: Dual core or better recommended
Video card. Geforce 7 series or better, ATI radeon HD 2000 series or better. OpenGL standard of 2.0 or better recommended. (Note: Newer Integrated Intel video cards, from 2008 on, may not run smoothly)
Java Runtime Environment (JRE) 6 and up is required to be able to run the game.
säger mig inget men vi vill att det ska vara Windows med.
Skulle någon snäll själ kunna peka på en sådan dator som är möjlig att köpa för ca:5-6000kr
Om det nu finns någon, har absolut noll koll