Länge leve... [långt inlägg för att vara mig...]
"Kanske blir skumt om man ska skjuta någon med båge, och vips är SL framme och fyller i "Pilbåge, 14". Men jag vet inte. Kanske det blir bra. "
Måste bara göra ett inlägg här... Jag har spelat ett konventsäventyr som fungerade så här... Vi spelade normala personer som jobbade som parkskötare (vi hade en personligthetsbeskrivning och några grundläggande egenskaper och färdigheter), som av någon anledning så skulle vi färdas med bil genom landet. Men konstiga saker hände på vägen... Vi blev vittne till att några poliser blev nedskjutna (eller rättare sagt: vi hörde skottlossning och antog att poliserna blev dödade), rollpersonerna freakade ut lite och min rollperson, som körde, trampade gasen i botten. Spelledaren gav mig då ett färdighetsvärde i att köra racerbil. "Jaha, tänkte jag. Han hade väl glömt att skriva upp det på rollformuläret", och så tänkte jag inte mycket mer på det. Men under spelets gång så fick alla nya färdigheter, till slut så blev det så att spelledaren frågade oss hur bra våra rollpersoner var på vissa färdigheter (och som inte fanns med på rollformuläret)... vi fick då säga något godtyckligt värde, skriva upp det på forumuläret och slå tärningar för att se om vi lyckades.
fortsätt läs du... om du vill veta sanningen bakom Op-*blam*...
Detta resulterade i en del roliga situationer där vi, blyga som vi var, satte till en början ganska låga färdighetsvärden på våra rollpersoner. Men sedan så ändrades det... och på slutet så var rollpersonera sina sanna jag; kommandosoldater som hade tränats sedan barnsben för en uppgift: att utföra något som endast kallades för Operation. Exakt vad Operation var för något fick vi aldrig reda på, men det hade något att göra med att störta fasciststyret i ett framtida sverige.
Länge leve Operation!