Tjosan! I min kommande fantasykampanj så kommer ett av kapitlen att handla om hur en stam orcher måste flytta till sta'n för att överleva.. Stadens borgmästare föser in dom i ett ghetto med dom andra orcherna, som redan levt där. (Den största skillnaden är att dom som redan levt där är inte alls lika religiösa som dom nya, och vissa motsättningar uppstår..) Dessutom blir stadens invånare rätt så pissed på alla nya orcher i staden, och hetsar varandra till progromer och annan.. ja. Trakassering. (progrom: att organiserat smasha en annan folkgrupp och deras hus, typ.)
Vad jag nu behöver tips på är hur man kan bygga "äventyrssituationer" ur en sådan här situation. Rollpersonerna kommer inte tillhöra någon speciell sida, utan ska gärna få "välja" sida i konflikten. Vad jag har hittills:
[*]Orcher vill få en sysselsättning
[*]En orch ska köras bort från "fel" kvarter
[*]Ett handelshus använder orcherna som en bricka i sin konkurrans med ett annat - Dom har sina egna lojala gatugäng, osv.
..Men jag vet inte riktigt hur jag ska realisera dom idéerna.. Som sagt: Alla tips och idéer är välkommna!
Vad jag nu behöver tips på är hur man kan bygga "äventyrssituationer" ur en sådan här situation. Rollpersonerna kommer inte tillhöra någon speciell sida, utan ska gärna få "välja" sida i konflikten. Vad jag har hittills:
[*]Orcher vill få en sysselsättning
[*]En orch ska köras bort från "fel" kvarter
[*]Ett handelshus använder orcherna som en bricka i sin konkurrans med ett annat - Dom har sina egna lojala gatugäng, osv.
..Men jag vet inte riktigt hur jag ska realisera dom idéerna.. Som sagt: Alla tips och idéer är välkommna!