Basenanji
Postd20modernist
Re: Alver & Ankor är inte Människor
Rising, du förtjänar att tas på allvar!
Jag håller med dig om allt som rör frågor kring objektifiering,
förytling, hur miljön negativt påverkar uppväxtförhållanden, och hur kvinnor generellt förtrycks.
Sedan har vi det här med (hobbyn-) rollspel.
Min karaktär skulle nog uppträda ungefär som...jag gör IRL.
Frågan är om det är en trovärdig kvinna? Fast, varför inte?
Varför skulle en kvinna inte kunna bete sig som en man, mer eller mindre? Det är nu vi kan börja snacka om stereotyper!
Jag tror att skillnaderna mellan kvinnor och män är försvinnande få egentligen. Men kulturella värderingar stöper oss att se skillnader som egentligen inte finns.
Om du är kvinna och gillar att åka båge,snusa och spela fotboll blir det ett jäkla hallå. Ofta nedvärderas den personen med hjälp av sexism. Men kan man inte bara tycka att det är kul att åka motorcykel, gott att snusa och förbannat kul att spela fotboll, punkt slut?
Alltså borde min kvinnliga karaktär faktiskt inte bete sig så o-trovärdigt.
Sedan är det spelgängets uppgift att inte göra idiotiska grejer. Som att skämta om våldtäkt, objektifiera kvinnor mm
/Basenanji
Rising, du förtjänar att tas på allvar!
Jag håller med dig om allt som rör frågor kring objektifiering,
förytling, hur miljön negativt påverkar uppväxtförhållanden, och hur kvinnor generellt förtrycks.
Sedan har vi det här med (hobbyn-) rollspel.
Min karaktär skulle nog uppträda ungefär som...jag gör IRL.
Frågan är om det är en trovärdig kvinna? Fast, varför inte?
Varför skulle en kvinna inte kunna bete sig som en man, mer eller mindre? Det är nu vi kan börja snacka om stereotyper!
Jag tror att skillnaderna mellan kvinnor och män är försvinnande få egentligen. Men kulturella värderingar stöper oss att se skillnader som egentligen inte finns.
Om du är kvinna och gillar att åka båge,snusa och spela fotboll blir det ett jäkla hallå. Ofta nedvärderas den personen med hjälp av sexism. Men kan man inte bara tycka att det är kul att åka motorcykel, gott att snusa och förbannat kul att spela fotboll, punkt slut?
Alltså borde min kvinnliga karaktär faktiskt inte bete sig så o-trovärdigt.
Sedan är det spelgängets uppgift att inte göra idiotiska grejer. Som att skämta om våldtäkt, objektifiera kvinnor mm
/Basenanji