Snarare tvärt om, karaktärsdragen gör att folk INTE alltid gör som spelledaren vill.
En liknelse ur riktiga världen som bygger på mitt exempel vore t.ex "ska jag ta en chokladbit till?" du vet att du ätit för många, men du tar i alla fall några till, och kanske får dåligt samvete för det.
Jag ser egentlige inge skillnad mellan en egenskap som ärlig, förföra eller bra på att slå folk med svärd. Färdigheter,egebnskaper och karaktärsdrag är det som skapar formen på en rollfigur. Om du gillar att spela ut tärningar och på rollformulären skriva saker som, ganska ärlig, en djävul på att skjuta pilbåge osv. friforma kort sagt, så får du väl göra det.
En liknelse ur riktiga världen som bygger på mitt exempel vore t.ex "ska jag ta en chokladbit till?" du vet att du ätit för många, men du tar i alla fall några till, och kanske får dåligt samvete för det.
Jag ser egentlige inge skillnad mellan en egenskap som ärlig, förföra eller bra på att slå folk med svärd. Färdigheter,egebnskaper och karaktärsdrag är det som skapar formen på en rollfigur. Om du gillar att spela ut tärningar och på rollformulären skriva saker som, ganska ärlig, en djävul på att skjuta pilbåge osv. friforma kort sagt, så får du väl göra det.