Nekromanti Kentaur+ anatomi= sant?

Virocon

Swordsman
Re: en hand till

Instämmer. Går det här folket mer på schamanism än magi? Det är ju vanligt med sånt bland skogslevande civilisationer har jag hört någonstans...

Carolus

Veteran
Re: Mjölkstations förklaring för Lady Wolf

Point taken, argumentet godtas och jag böjer mitt huvud och erkänner nederlaget/images/icons/smile.gif
Gissa om det gjorde ont i egot...*flinar*
Skyller på att jag inte hunnit läsa neuropsykologin på programmet än...

Melius frangi quam flecti

hatten

Swashbuckler
Re: *räcka upp handen*

Oj öö tja givet menade jag inte något elakt med min komentar angånde alver *harkel* Bara öö tja tja ... Ops..

OM de annfaller ur bakhål jo det är faktist en av deras mindre moraliska metoder.
Men bara under krig så använder de bakhåll och när de anfaller från alla hål så använder de sina snabba ben för att kunna först anfalla en fientlig trupp i ryggen sen framfrån sidorna och sist framifrån om fienden har börjat att fly.
Ofta så är det flera små band av kentaurer som en efter en annfaller först en bakifrån som orsakar förvirring sen en från sidan och samtidigt från den andra sidan.
Deras stryktålighet jämförd med människor är enorm de har dubbla hjärtan och lungor deras matsmältnings organ gör att de kan äta nästan allt och få näring ur det.
Men deras vålsamhet är faktist inte så stor förutsatt att man inte har dödat en Kentaur ur en flock då och på så sätt gjort dom arga.
Normalt brukar nomad kentaurer helt enkelt rida ifrån dem som de inte vill prata eller tycker om.
Och kränkningar av territorium brukar tolereras men olyckliga händelser har inträffat när oskydliga nybyggare för 15 år sedan har slagit bo i områden de anser är deras och trots upprepade hot från kentaurerna så vägrade nybyggarna flytta från marken de hade slagit bo på. Kentaurerna försökte då skrämma bort nybyggarna men de svarade med vapen och kentaurerna visade att dom med hade vapen.
Kentaurerna efter striden abdopterade flera av nybyggarnas barn och uppfostrade dessa som sina egna och först nu helt nyligen har dessa barn börjat att vandra ner för att söka sig mänskligt sälskap
Så under normala förhållanden brukar kentaurer vara en vandrares vän..

hatten

Swashbuckler

Det är varierande bland nomaderna lär det förekomma fall av Schamanism.
Men det är lika ovanligt bland de bofasta kentaurer som bland oss människor.
MEN du vet väll att Schamanism inte är något annat än primitiv magi dold som "ande" väsen. Allt de gör är att frammana psykotropiska livsformer som de utnytjar för att imponera på de primitiva folken.

Tearlach

Warrior

nja jag ville nog få reda på mer om hur de skulle kunna tänkas reagera på användandet av magi .
och liknande viktiga frågor om man skulle möta dom.

Tearlach: en användare av magi.

hatten

Swashbuckler

Ja ja ni kan sluta skratta åt Tearlach han stälde en otrolig smart fråga. Väl tränade hästar är väldigt vanlig bland kentaurer.
Vad kentaurer använder hästar till *skrattar* Vad använder VI hästar till skulle man kunna fråga lika väl. Kentaurer använder hästar till att dra vagnar plogar och annat tungt som dom inte tycker om att dra.
De använder även hästar till att äta. Det enda de inte använder hästar till är att rida på.
I enstaka fall har det hänt att unga Kentaur hannar har lättat på trycket så att säga med hjälp av hästston.

Kentaurer brukar även träna in hästar åt andra barbar folk de är ypperliga på att träna hästar och åsnor till bra drag och riddjur.

OM kentaurer använder andra djur: Givet viss om ni bara sitter ned så där lugn i klassen bra.
Hundar vanligt bland kentaurer som vakt djur.
Kor nomaderna brukar valla stora flockar av kor som de använder till föda mat och istället för pengar för att få skinn och päls.
Får samma som för kor desutom får de tyg från fåren.
De bofasta kentaurer brukar dessutom ha kycklingar och getter mjölkor och annat gott..
Å jag kännde en gammal kentaur som kunde göra de godaste omeletter ni någon sin smakade han använde fläsk från egna grisar och oregano som han odlade själv sen stekte han allti smör och lite grädde åå ni skulle ha..
oj ursäkta mig.. närmar sig lunch tror jag..

Tearlach

Warrior
åå jaa?

Hmm.

skulle du möjligen kunna ha vänligheten att demonstrera frammanandet av en psykotropisk livsform?

det torde väl inte vara ett problem för en så vidsynt och välutbildad personlighet som du?

Tearlach: som ställer en artig fråga?/images/icons/wink.gif

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Tearlach on 2000-09-27 17:20.</EM></FONT></P>

hatten

Swashbuckler
Re: Kentaurer och magi

Kentaurers inställning till magi är högst individuelt och mycket beronde på vilken typ av samhälle de lever i.
Nomaderna är ofta mistänta på magiker och magi.
medans bofasta är variernade det finns exempel på otroligt skickliga och nyskapande magiker bland kentaurer.

hatten

Swashbuckler
Re: åå jaa?

Framana en psykotropisk livs form nä vet du vad jag är professor inom främande kulturer och arter samt kunnit inom biotropisk livsmanipulering att framana psykotropiska livformer är långt över min nivå..

Sodivra

Champion
Du är cool, hatten! [NT]

Alice i datorn kommer rocka.

/Vapenbäraren har talat.
(Har just sålt grisarna och köpt kastknivar och dubbla långdolkar)

Virocon

Swordsman

Fast jag tänkte som så att schamanism är ju bland många skogsfolk uppfattat som djupare ändå. Kontakt med efterlivet är ju... Ja, som medecinmän och religiösa ledare. Har kentaurschamaner sådana roller?

Virocon

Swordsman
Re: åå jaa?

Och psykotropiska livsformer kan väl inte manifesteras av humanoider utan deras tillåtelse? Som...De har väl ändå sista ordet i huruvida de vill komma hit, sant?

hatten

Swashbuckler
Re: Du är cool, hatten! [NT]

tack så mycket..
Du får en stjärna på betyget och högsta betyg.. Mutor funkar..

hatten

Swashbuckler
Re: Kentaur+ Artitektur och militär

Tror du inte jag vet det *hmm* tänkte bjuda ut henne själv. *skrattar*

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Mjölkstations förklaring för Lady Wolf

Hrrrmff (oerhört förolämpad!)

Ok ok, vi kör spelet för vad det är. Jag anser fortfarande att det hela rör sig om en naturens nyck. Men om vi kör så tygen ryker så kan din förklaring och beskrivning vara lika god som min.

Låt mig citera en av mina föreläsningslärare "Det finns ingen sanning", dvs, att din sanning är lika god som min - enär vi har olika uppfattning på grund av olika bakgrund.

Och om vi ska hålla oss till Eons förklaringar så nöjer jag mig med detta.

*surar*

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Amningen, då? OT (dvs... Eon)

In- Game
Totaly Agree. Det vill säga om den magiska ihopminglingens effekter. Bröst lär vara en petitess då.

Out-of-game. Onekligen mindre mänskliga. Alltså bör brösten finna kvar! Åtminstone om vi ska hålla oss till den könliga mänskligheten. *ler*

Någon möjlighet att få kika på arten K´kree har jag dock inte, men det skulle vara kul att få reda på mer hur andra (inte du, inte jag och inte hatten) har tänkt sig Kentaurer.

Hmmm... vetenskapligt korrekt? Du behagar skämta? *ler stort*

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast

Virocon

Swordsman
Re: Du är cool, hatten! [NT]

Du är vår överlägset bästa lärare. Hur kommer det sig att du vet så otroligt mycket, och har en så fantastisk förmåga att undervisa alla? Din överlägsenhet får oss normala att känna oss undermåliga...

Ymir

Liten kantbaron
Re: Amningen, då? [NT]

Tja, nu har ju människokvinnors bröst heller ingen funktion, mjölkkörtlarna hade lika gärna fått plats inne i kroppen- brösten är egentligen bara till som sexuell attraktion, iallafall rent biologiskt.

- Ymir, har läst för mycket sexböcker på natur&teknik