Spelade några timmar i går. Jag har dock aldrig spelat Kingmaker som AP (eller någon annan AP för den delen), så jag kan inte jämföra met den faktiska kampanjen.
Saker jag störde mig på:
* Level 1 NPCer med häftig bakgrund. Hoppas det visar sig vara mytomaner...
* Att gruppen av hjältar som hörsammat kallelsen är level 1.
* Man måste återaktivera cantrips efter varje gång de lagt den. Det är bara vapen som kan ha autoattack.
* Vissa saker i interfacet tyckte jag inte var självförklarande. T.ex. hur man fördelade arbetsuppgifter när man vilar.
Saker jag är neutral till:
* Man får endast designa huvudkaraktären. Följeslagarna är alla pre-genererade.
* Skulle gärna sett fler "profilbildsalternative", men inget jag riktigt hängt upp mig på.
* Eftersom encumbered system används, så hade jag gärna sett att man kan skaffa packåsna eller något. Men när jag fått råd med bag of holdings bryr jag mig nog inte längre.
Saker jag gillade:
* Inledningen av äventyret.
* Man har en rivaliserande grupp. Vet dock inte om den är aktiv, eller rent event-baserad.
* Vissa saker hanteras "story-mässigt" med att man får en bit text, val mellan några få alternativ, liter mer text, kanske några till alternativ. Jag tycker det har fungerat bra.
* Bara börjat peta på kartan, och än så länge har jag uppfattningen om att det kommer finnas många ställen att besöka.
* Även om inte alla klasser och subklasser finns, så finns det många. T.ex. Summoner saknas (med tanke på åsikterna om Unchained Summoners bland många på nätet kan jag förstå varför).
Själv kör jag med en Sorcerer (Infernal baserad) som har sitt fokus på social interaktion. Så alla övertala-slag lyckas nästan per default, men hittills värdelös i strid. Så jag har väl gjort det onödigt svårt för mig.