Varför mördades BB7?
- Eller sagan om att outa roller
Jag kollade igenom BB7s inlägg och det finns verkligen ingenting som ger en anledning till varför han av alla spelare skulle mördas (betänk att det fortfarande inte finns något som säger att ulvarna inte kan mörda folk i baren).
Det betyder att han antingen mördades för att ge ett märkligt sken över spelet, eller för att ulvarna vet något som vi inte vet.
Vilket givetvis borde vara det som vi har sagt från första början: ulvarna hade information om att vår siare var gymnasielärare (om vi har en siare kvar i spel så kan vi troligtvis hålla dig safe genom att låta dig stå ensam i baren så jag vet inte om det är värt att outa ifall det finns något gott att säga?). Och när BB7 outade yrke riktade de in sitt nattmord på hohonom.
Det betyder att alla som propagerade för att outa yrken kan vara ulvar som ville åt den informstionen.
Jag frågar i #3 huruvida det är värt att outa yrken och cross referenca för att se anomalier.
Rasmus (#4) tror att yrket hintar om fraktionstillhörighet.
Vimes (#10) driver på tesen att yrken kan avslöja ulvarna.
Fjodde (#12) ställer sig skeptisk till massoutning.
Basse (#24) ställer sig skeptisk till att ge ut information.
Efter det kommer
Vimes (#27) med en direkt uppmaning om att Rasmus ska avslöja sitt icke-lågstatusyrke (som ulvarna då vet att gymnasielärare betyder siare), detta direkt efter en kommentar om att "det enda vi riskerar är våra powerroller". (Är inte det ganska mycket att riskera @Vimes?)
Rasmus tycker (#41) att vi borde lämna diskussionen om yrke, eftersom det borde vara betydelsefullt.
Basse (#56) tycker det är dåligt med massoutning, som svar på Vimes.
Fjodde (#58) ställer sig frågandes till varför Vimes försöker driva på massoutning.
Jag (#64) hänvisar till förra spelet om att ulvarna då visste på den informationen vem som var siare, och att det mycket väl kan vara så igen.
Vimes (#66) försöker inte, men det kan vara bra med massoutning. Bytet gärna powerroller mot ulvar.
Sen börjar även Sidd (#82) propagera för att outa yrken.
Sen hakar även Andersson på (#84), men förespråkar outning under ordnade former.
Jag påtalar (#86) att en outning kan ge bort vår siare till ulvarna.
Sidd (#96) vill att alla outar yrken.
Basse (#107) påpekar att ulvarna kan ha alibin för en eventuell outning.
Sidd tjafsar med
BB7 om Rasmus och Sidd anklagar BB7 för att inte vilja outa pga ulvarna.
Basse (#117) tycker Rasmus ska outa för att stoppa förvirring.
Sidd (#124) säger att han är för outning som inte avslöjar siare och väktare, trots att det är precis det som varnats om med en massoutning.
Jag (#128) vill se Rasmus outa innan jag bestämmer mig för om jag tycker alla borde göra det. Jag påtalar igen att jag är orolig att vi ger bort våra powerroller med en outning.
Brynolf (#137) börjar helt opromptat att outa yrke.
Efter många påtryckningar outar Rasmus (#157), och passar vidare till Vimes.
BB7 outar (#159), nu vet ulvarna vem som är siare.
Basse outar (#166).
Sidd outar (#168).
Och därmed är full outning igång.
Så vilka var mest benägna att alla skulle outa yrke? Med facit i hand har massoutning troligtvis kostat oss vår siare och vi har inte fått något för det.
Nu ska jag gå och lägga mig.