G
Brior said:Kan bara hålla med och jag har dessutom vidareutvecklat intresset till att gälla konstnären Nicholas Roerich som gjorde scenografin och kläderna till det skandalartade uruppförandet. Vet inte om du sett rekonstruktionen av baletten, annars kan det vara värt en koll: https://www.youtube.com/watch?v=jo4sf2wT0wU
God45 said:Oh, den måste jag se. Tack så mycket
Gäst said:Personligen så tänkte jag mig favoriter av längesedan döda skapare, om jag kan beskriva det så, men ditt exempel på orkestral musik är helt OK i min bok. Jag hintar väl mest till den klassiska musiken för att tråden inte ska skevas till att handla om Flavor Flav eller nåt, men det är klart det finns nyanser
Då min yngre bror gick i mellanstadiet, någon gång under 80-talet, så satte musiklärarinnan på olika låtar och så skulle de säga vad det var för låt. Hon hade sagt något åt hållet "Den här låten kanske någon av er flickor som vet."Rhodryn;n22441 said:Inga igentligen. Den mesta delen av min musik finns bland diverse grenear av Metal trädet.
Rhodryn said:*skrockar*
Det hade nog varit roligt att se. Tyvärr så var, och är, jag för blyg för att göra en sådan pass stor grej framför folk. Som mest så är jag väl en headbanger i min inre bild i min hjärna. XD
Arfert said:Perfekt musik till Saga!
Ymir said:ja! en del medeltida musik är för skränig för att funka bra som typiskt rollspelssoundtrack, för mycket skuttdans och gravida blockflöjter liksom, men den här är perfekt!