Nekromanti Klichéer som faktiskt stämmer

Lindenius

Swashbuckler
En kliché som jag kom på faktiskt stämmer, var när jag träffade min (blivande) fru: Viljan att skaffa barn som kille kan faktiskt bero på vilken tjej man träffar.

Har ni själva uppfyllit/råkat ut för någon riktig klyschigt?

//erik. har administrerat barnkalas idag. skattjakt für alle.

Vavva

Swordsman
Ganska många klichéer stämmer, frågan är bara varför de gör det och huruvida det är en bra sak. :gremwink:

En kliché som hittills har stämt för mig har varit att jag varit tvungen att lära varenda kille jag haft ett förhållande med att prata om känslor och relationsproblem, medan alla tjejer jag haft ihop det med kunnat det från början. Tragiskt? Japp. Måste det vara så om hundra år? Nope.

Coffe_Kanon

Swordsman
Jag började lyssna på metal, och givetvis transformerades jag fysisk till en typisk metalhead (långt hår, ohälsosamma ovanor etc.)

Svartklädd var jag dock redan innan jag lyssnade på metal, men när man kombinerar den med nuläget så ser det onekligen ännu klyschigare ut än vad det var innan.

Listen to metal, it corrupts nicely! :gremgrin:

Rising

Vila i frid
"Alla kvinnor är horor." Den är definitivt sann, även om den är lite vulgärt formulerad. "Slynor", tycker jag är bättre.

På många sätt och vis tycker jag förstås att detta är bra, eftersom jag både gillar och är fascinerad av skamlösa slinkor, men det är samtidigt lite tråkigt att jag aldrig träffat eller ens hört talas om en riktigt romantiskt lagd kvinna, medan nästan varenda kille kvalificerar som det (innerst inne; passar jag på att säga).

Johan K

Gammal & dryg
Har ni själva uppfyllit/råkat ut för någon riktig klyschigt?
Well, skulle vara då att man kanske passar in på vissa klyschor som folk har om rollspealre.
Men annars så kan jag inte dirket komma på nått, om jag ska vara ärlig.

Man Mountainman

Storsvagåret
En kliché som hittills har stämt för mig har varit att jag varit tvungen att lära varenda kille jag haft ett förhållande med att prata om känslor och relationsproblem
Är det nödvändigtvis en karaktärsbrist, då? Det kan ju även tolkas som att män är mer hänsynsfulla när det gäller att inte utsätta omgivningen för sitt gnäll.

/Kalle, talar om känslor med sin mamma

ripperdoc

Myrmidon
Om man inte har känslo- eller relationsproblem behöver man väl inte prata så jävla mycket om dem? :gremlaugh:

krank

Går ondskans ärenden
En kliché som hittills har stämt för mig har varit att jag varit tvungen att lära varenda kille jag haft ett förhållande med att prata om känslor och relationsproblem, medan alla tjejer jag haft ihop det med kunnat det från början. Tragiskt? Japp.
Medhåll.

Mitt problem har snarare varit det motsatta, eller kanske snarare detsamma: Jag har inga problem alls att tala om mitt känsloliv och mina psykologiska hangups, mina förhållandeproblem etc etc. Däremot har de tjejer jag varit tillsammans med istället med mycket få undantag varit antingen helt ointresserade av att prata om sådant, oförmögna att öppna sig, eller helt enkelt dåliga lyssnare.

I övrigt har jag fått lära varenda tjej jag varit tillsammans med att vara öppna om sin sexualitet och våga dela med sig av vad det egentligen är de tänder på, vad de gillar när jag gör, vad de inte gillar när jag gör, vad de skulle vilja testa på, etc. Är det en kliché? Jag vet inte, men det är lite irriterande.

//Krank, som brukar räknas som c:a 60% tjej i de "hur manlig/kvinlig är du"- tester han gjort

Vavva

Swordsman
Jag försöker räkna ut om du är seriös eller inte...

Oavsett, om jag bestämmer mig för att du är seriös så har jag svårt att se ett förhållande funka, eller människor komma speciellt nära varandra, utan att man pratar om saker som är nära om intima, varesig det är vad man gillar sexuellt, hur man känner inför omvälvande saker som händer i ens liv eller om man helt enkelt bara blir jäkligt ledsen nån gång.

Vavva

Swordsman
Den enda förhållande som inte har några problem alls är antagligen redan slut. :gremwink:

Vavva

Swordsman
Du behöver träffa min ex. flickvän, det hör jag... Totalt frigid och hopplös romantiker. Och naturligtvis mördande tråkig.

Jag är också rätt förtjust i klichén/ordspråket "i de lugnaste vatten". Hittills stämmer det. Den mest perverterade människa jag känner är en tystlåten bibliotekarie. :gremlaugh:

Rising

Vila i frid
Du behöver träffa min ex. flickvän, det hör jag... Totalt frigid och hopplös romantiker. Och naturligtvis mördande tråkig.
Om hon utöver detta har dåligt omdöme, låga anspråk och vurmar för spinkiga pojkar, så kanske jag har en chans... Och om hon dessutom är en slyngelaktig pojkflicka med små bröst och sekreterarglasögon så är jag nog redan förälskad, rentutav.

...

Men jag var inte helt ärlig. Jag tyckte mest att det vore roligt i en sådan här oskyldig småpratsdiskussion att ta upp något riktigt hemskt och fördomsfullt, för att sedan argumentera helt sansat för att det skulle vara sant. Så jag förde er bakom ljuset för mitt eget höja nöjes skull. Stäm mig.

Coffe_Kanon

Swordsman
"Men jag var inte helt ärlig. Jag tyckte mest att det vore roligt i en sådan här oskyldig småpratsdiskussion att ta upp något riktigt hemskt och fördomsfullt, för att sedan argumentera helt sansat för att det skulle vara sant"

Ah, ett gemensamt nöje vi har då. :gremgrin:

Fast jag brukar vara så tråkig. som te.x att lungt och sansat förklara fördelarna med att förhindra onödiga utsläpp av diväteoxid...

Coffe_Kanon

Swordsman
"Oavsett, om jag bestämmer mig för att du är seriös så har jag svårt att se ett förhållande funka, eller människor komma speciellt nära varandra, utan att man pratar om saker som är nära om intima, varesig det är vad man gillar sexuellt, hur man känner inför omvälvande saker som händer i ens liv eller om man helt enkelt bara blir jäkligt ledsen nån gång. "

Ett fungerande sådant förhållande kallas KK-förhållande har jag hört. Där behövs ingen känslighet alls, bara ett "jag har tråkigt, ska vi k****a?"-mess på telefonen...

Coffe_Kanon/ som hyser stark skepsis mot det här med KK-förhållanden.

w176

Förlorad dotter
Kk (ot)

Näh. Du har fel.

Fungerade kk-förhållanden även om det är rent sexuella behöver kommunikation lika mycket som andra relationer för att fungera. Personliga gränser, hur saker känns och på vilket avstånd man håller varandra emotionellt behöver kommuniceras. Även om det är rent sex så behöver man på samma sätt som en dans eller träningpartner inom budo prata för att samspelet ska funka i längden.

För det andra är kk-föörhållanden sällan -rena- kk förhållanden utan sex mellan personer man i övrigt är vän med, och i dessa fall behöver man -verkligen- kommunikation. Om hur man känner förvarandra, vad för spelregler som gäller, hur man mår, hur relationen funkar, osv. och då och då måste man på samma sätt som en romantisk relation prata ut ordentligt om förhållandet mellan varven. Liksom sexet kanske blir något an gör för att trösta varandra eller så kanske man börja tycka att man aldrig gör något kul med den personen förutom ha sex med den osv. eller så kanske man ha rena vanlig vänskapsproblem.

Och de fall där kk-relationer är ännu mer komplicerade t.ex. två är gifta (med varandra) och så finns det en tredje person, kräver ännu mer kommunikation.

Fast det är trevliga relationer att ha, och värda de jobb de kräver (precis som andra reltioner).

Lindenius

Swashbuckler
Marodör!

en jag var inte helt ärlig. Jag tyckte mest att det vore roligt i en sådan här oskyldig småpratsdiskussion att ta upp något riktigt hemskt och fördomsfullt, för att sedan argumentera helt sansat för att det skulle vara sant. Så jag förde er bakom ljuset för mitt eget höja nöjes skull. Stäm mig.
Det där är så typiskt dig! Så klisch… så… heeeej :gremooo: :gremlaugh:

//erik. somnade 21.30 igår. sweetums vad utvilad man blir av att sova

Sanjuro

Warrior
Ännu mera OT

Holy magnoly! :gremshocked: :gremooo:

Det finns uppenbarligen en synnerligen liberal falang här på wrnu. Jag menar, jag är absolut inte konservativ men när jag hör och läser om sånt här så blir jag däremot påmind om hur pass inskränkt jag är. To each his own, absolut, men jag får shellshock av kulturkrocken.

"Fast det är trevliga relationer att ha, och värda de jobb de kräver (precis som andra reltioner)."

Det där var ett väldigt sansat och lyhört sätt att se på saken. You put me to shame.

/Sanjuro, gammaldags

Vavva

Swordsman
Nja, till att börja med är hon lesbisk. :gremwink:

Gråtråkig famme (hur tusan nu det går ihop), jättesmal, små bröst (där fick du i alla fall full poäng). Vad gäller dåligt omdöme och låga anspråk... Tja, hon hoppade ju bevisligen i säng med mig! *flinar brett*