Knep för att göra hyfsat snygga kartor digitalt

Theo

Hero
Ja, precis det gör mig lite osugen, även om jag förr eller senare ändå lär pröva tjänsten. Vad bör man ändra på för att det inte ska osa Inkarnate över alltihop?
Man kan ju ladda upp massor av egna (eller "egna" = hittade nån annanstans) stämplar/assets och texturer och använda dem i första hand snarare än de som följer med paketet. Men nånstans passerar man väl en brytpunkt där det skulle gå lika fort att bara göra allt i Photoshop (vilket jag körde med innan jag lärde mig Inkarnate, och fortfarande kör med för geografiska kartor).

TheDawn

Veteran
Jag använder programmet Krita och en Wacom Intuos. Sedan kopierar jag stilar från andra som jag tycker ser bra ut. Har ritat en hel drös kartor nyligen till ett scenario jag arbetar på och det har varit en riktig process.

Oscar Silferstjerna

John Blunds mardröm
Man kan ju ladda upp massor av egna (eller "egna" = hittade nån annanstans) stämplar/assets och texturer och använda dem i första hand snarare än de som följer med paketet. Men nånstans passerar man väl en brytpunkt där det skulle gå lika fort att bara göra allt i Photoshop (vilket jag körde med innan jag lärde mig Inkarnate, och fortfarande kör med för geografiska kartor).
Okej! Har förstått att folk gör en massa egna tillägg. Stödjer det utbud som Inkarnate själva erbjuder andra genrer än fantasy?

FabianTheScribe

Veteran
För mer lokala battlemap-kartor har jag börjat lära mig Inkarnate och nu när jag fattat det är det ganska lättfixat och ger skapligt snygga resultat. Men man ser ju direkt att en karta är gjord i Inkarnate.
Är det verkligen negativt dock? Eller ses Inkarnate som att "fuska" för man inte gör konstverken själv?

För det är inte en AI-skit service om du tror det? Alla kartor du ser på sidan är "handgjorda" av artistikt lagda människor, och också clowner som jag.

FabianTheScribe

Veteran
Okej! Har förstått att folk gör en massa egna tillägg. Stödjer det utbud som Inkarnate själva erbjuder andra genrer än fantasy?
Inkarnate har börjat utveckla senaste månaderna och har nu ett okej bibiliotek av Steampunk/Sci-Fi/Futuristic Modern artwork. Fantasy är fortfarande deras huvudsakliga för de har ju hållt på där längst men man kan göra vackra kartor I andra genres

Theo

Hero
Är det verkligen negativt dock? Eller ses Inkarnate som att "fuska" för man inte gör konstverken själv?
Vem sa att det är negativt? Det är på gott och ont som det mesta annat. Men det är en faktor värd att nämna, Inkarnate-kartor får en distinkt look.

För det är inte en AI-skit service om du tror det? Alla kartor du ser på sidan är "handgjorda" av artistikt lagda människor, och också clowner som jag.
Jag vet. Jag är också en glad inkarnateamatör som tycker det är kul att fixa kartor i det. Lät det jag skrev som nånting annat?

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Vilka är skillnaderna mellan Inkarnate och Wonderdraft?
Ingen större skillnad egentligen. Wonderdraft har en engångskostnad och man installerar lokalt. Inkarnate körs i webbläsaren och kostar månadsvis om man vill ha alla features.
Jag föredrar Wonderdraft av olika anledningar, delvis för att det har en mer anonym stil så att det blir mindre "aha en inkarnate-karta".

clarence redd

FrostByte Books
Ingen större skillnad egentligen. Wonderdraft har en engångskostnad och man installerar lokalt. Inkarnate körs i webbläsaren och kostar månadsvis om man vill ha alla features.
Jag föredrar Wonderdraft av olika anledningar, delvis för att det har en mer anonym stil så att det blir mindre "aha en inkarnate-karta".
Prenumerationer är alltid lömska. Spontant tycker jag också att Wonderdrafts kartor ser mer neutrala ut. Är båda programmen ungefär lika lättanvända?