Nekromanti Konstig status

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Ber ödmjukast [OT] i kubik

Jag vet, jag vet... hata buggans larver, kan faktiskt inte tänka mig något värre med undantag av möjligen myror. Nä, inte när det gäller trädgården, då finns tre äckelkategorier
- Larver som äter... dem är aldrig få
- Bladlöss, sockriga fanskap
- elaka andra saker som äter (bugs bugs bugs)

Ja så har vi ogräset men det är en helt annan kategori... =(

Ett tips (jätteberoende av vad för buskar som blivit utsatta) - klipp ner buskarna, ta chansen och beskär, då koncentrerar sig busken på att skjuta nyskott och är inte lika utsatt för rådjur eller andra tuggiga monster.

Fan, man borde skriva rollspel om kampen i trädgården. Jag kan beskriva den vidriga kampen mot liljebaggen (enda som biter är att stampa ihjäl de äckliga röda kräken). Tänk er bara en miniatyrvärld, där monstren är sköld och plåtförsedda. Djungeln är gräsmattan och tundran är de tillfälligt tomma rabatterna (ja de blir de efter liljebaggar).

Skönt är att vi åtminstone slipper gräshoppssvärmar. Vi har svärmande trollsländor - samtidigt med svärmande svartmyror hm... vi vet kopplingen, myrorna hinner knappt lyfta innan de är mat. Det går inte att gå hundra meter utan att bli påflugen och trollsländorna dekaputerar varandra och flyger vidare.

Its a djungle out there....

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Här är en karta!!

Ahum... ok... ska vi då lämna ämnet genom att slutligen säga.

Ni är välkomna, skriv och ring mig om när ni kommer. Med största sannolikhet är jag hemma... med undantag av den 26.... eller när det var nu... då kanske jag är på Tre Backar.

Och så lämnar jag Ot-tråden... =(

Troberg

Sinister eater
Re: Ber ödmjukast [OT] i kubik

kan faktiskt inte tänka mig något värre med undantag av möjligen myror.
Myrr tar myrorna utan problem, eller så kan du skaffa ett husdjur.

Fan, man borde skriva rollspel om kampen i trädgården.
Hmm, där har vi ett potentiellt bidrag till nästa års dogma-utmaning! Något i stil med Land of the giants och Älskling jag krympte barnen. Insekter vars religioner inte har syndafloder, utan i stället gräsklippare!

Ett tips (jätteberoende av vad för buskar som blivit utsatta) - klipp ner buskarna, ta chansen och beskär, då koncentrerar sig busken på att skjuta nyskott och är inte lika utsatt för rådjur eller andra tuggiga monster.
Det är spirea, de överlever allt. Dessutom äter rådjuren mer på grannarnas fruktträd och plommonen jag lägger ut åt dem.

Nog bäst att lämna det här. Det är snart för OT trots den diskreta kopplingen till Gardener. Dessutom börjar det snart bli för larvigt för att vi ska kunna maskera det, det kommer inte att slinka genom maskorna i administratörernas nät så länge till.