Re: Ber ödmjukast [OT] i kubik
Jag vet, jag vet... hata buggans larver, kan faktiskt inte tänka mig något värre med undantag av möjligen myror. Nä, inte när det gäller trädgården, då finns tre äckelkategorier
- Larver som äter... dem är aldrig få
- Bladlöss, sockriga fanskap
- elaka andra saker som äter (bugs bugs bugs)
Ja så har vi ogräset men det är en helt annan kategori... =(
Ett tips (jätteberoende av vad för buskar som blivit utsatta) - klipp ner buskarna, ta chansen och beskär, då koncentrerar sig busken på att skjuta nyskott och är inte lika utsatt för rådjur eller andra tuggiga monster.
Fan, man borde skriva rollspel om kampen i trädgården. Jag kan beskriva den vidriga kampen mot liljebaggen (enda som biter är att stampa ihjäl de äckliga röda kräken). Tänk er bara en miniatyrvärld, där monstren är sköld och plåtförsedda. Djungeln är gräsmattan och tundran är de tillfälligt tomma rabatterna (ja de blir de efter liljebaggar).
Skönt är att vi åtminstone slipper gräshoppssvärmar. Vi har svärmande trollsländor - samtidigt med svärmande svartmyror hm... vi vet kopplingen, myrorna hinner knappt lyfta innan de är mat. Det går inte att gå hundra meter utan att bli påflugen och trollsländorna dekaputerar varandra och flyger vidare.
Its a djungle out there....