Nekromanti Konstig status

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Hur gick det här till? Brior har en väldigt konstig titel, trots att han varken är moderator eller admin. (förresten, har det något att göra med att han ligger bakom svavelvinter). Nåja, skojsig titel i varje fall. (se bifogad bild)

/Vulf

Ackerfors

Alas, your rapids!
Vacker bild! ;D [ot]

Men du glömde markera mig, men jag ser att du har tittat på min profil iaf... Får nöja mig med det... :gremgrin:

chrull

Stockholm Kartell
Hahaha.

Ja. det har att göra med vem han är.

Jag minns inte om han valde den själv, eller om det var nån i redaktionen som gjorde det. Men vi tyckte alla att Erik skulle få ha en speciell titel då han faktiskt författat sveriges mest legendariska rollspelsäventyr(?)

chrull

chrull

Stockholm Kartell
Förresten gårdsmästarn.

Det står på bilden att du är inne och läser meddelande i trådsvisning (Privat) är det vad vanliga användare ser när vi är inne på de hemliga forumen och jagar?

Saxifrage gör förövrigt samma sak...

chrull

Gardener

Champion
Re: Förresten gårdsmästarn.

Jepp, så ser det ut om man läser i ett forum som den som tittar på inloggade-sidan inte har tillgång till. Men det ser också likadant ut om man valt att nyfikna forumister inte ska få se vilka trådar man läser för tillfället.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ber ödmjukast [OT]

Ber ödmjukast om ursäkt store webchef! Jag tänkte att blotta närvaron av ert respektingivande namn räckte för att skilja ut er från pöbeln. Jag inser nu mitt misstag och erbjuder er möjligheten att bestraffa mig med ett straffslag på forumsölen.

Eder hängivne
Vitulv
Guds, Konungens och Trädgårdsmästarens hand på jorden.

chrull

Stockholm Kartell

Jaha, går det att välja sådant också?
Osynlig-alternativet visste jag att det fanns, men det där hade jag glömt.

Jag måste nog tillbringa mer tid på ändra-inställningar sidorna...

chrull

Ackerfors

Alas, your rapids!

Är det inte så det blir om man kryssar i "vill vara osynlig på inloggade sidan"? Om inte, hur ser det ut om man har det ikryssat?

Gardener

Champion
Re: Ber ödmjukast [OT]

Sånt sysslar jag inte med. Men kanske sätter jag dig på lövkrattning, förutsatt att du inte gillar det också!

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Ber ödmjukast [OT] i kvadrat

Äsch Gardener, han kan få komma och sköta min trädgård en stund. Det blir utgrävning av dike (med stenar som väger bortåt hundra pannor stycket). Sedan lite nyarrangering av rabatter och en genomgång av en damm... smutsig, kletig och lerig och det skulle inte förvåna om en och annan död råtta finnes därna. =(

Asch, bestraffning skulle vi inte syssla med, men alla som känner för "ryggknäckararbete" utan lön är välkomna (ok, damen fixar en jättegod rabarberpaj - men det är surt slit för den)

Nåja. Men vad det gäller udda titlar så. Jag önskar att jag kunde få något annat småjobb på forumet. Så att jag kunde slippa vara paladin, druid eller annat mansyrke. Jag gillar titlar som Dam (alt Damé om jag glömmer tant Edna), Grevinna, Hertiginna eller annan kvinlig titel, oavsett nivå då. Alternativet Paladina finns ju inte så....

Gardener

Champion

Kvinnor kan ju vara Paladiner och Druider lika mycket som män!

Vad sägs övriga forumister, ska vi ställa upp och fixa iordning LSW:s trädgård? Slut upp kring trädgårdsmästaren! Det vankas ju rabarberpaj!

Troberg

Sinister eater

Vad sägs övriga forumister, ska vi ställa upp och fixa iordning LSW:s trädgård? Slut upp kring trädgårdsmästaren!
Eller om ni vill ha lite mer spänning så kan ni hjälpa mig i min belägring mot miljontals äckliga bladstekellarver som väller fram över buskarna som en jätteladdning levande makaroner...

Eva Florén

Swashbuckler

Hm, håller inte med. Paladiner känns nog som mer manliga yrken - men tje se på Paksenarion, hon blevla paladin hon eller något sådant. Druid har jag däremot definitivt emot att se en kvinna som. Känns inte rätt för fem öre.... Druider ska vara långskäggiga som i Asterix, ärevördiga herrar. =)

Ha, ni skulle inte ens hitta till min trädgård. Den ligger alldeles för långt från ära och redlighet. Hela en toktimma i bil från tokholmen och ca 45 min från Östra aros (Uppsala ni som inte känner till det) Sedan ska man ut i grönheten och hitta i ett sommartomtsområde med omkring 300 fastigheter och våranses lilla tomt ligger längst bort från huvudfarbarheterna. Fast, det är ju klart, ASG hittar ju hit... =(
Får nog kidnappa min mors rabarberplanta för trädgården har ingen egen. Men den bör räcka till tjugotalet rabarberpajer... Mjölk, vaniljsås, inte hemkokt - tar för lång tid.... Jo, det skulle kunna gå.

*drömmer om ett fixat dike innan vårfloden... * Detta i åtanke med att sommartomtsföreningen ska bättra på diket innan årets slut... så det blir mer vatten hos mig. =(

Och nu var jag OT i dubbel kvadrat. =) Förstår inte hur det kommer sig.... men du Gardener du ska inte fresta mig...

Eva Florén

Swashbuckler

Jaijks jag som miste mina fina pepparrötter för lite över en vecka sedan. Hm, vad har jag hört för tips mot de däringa steklarna... vänta ett ögnablink. Hm, dumma dem, bara plocka bort steklarna. Alternativ tillåtna sprayer.... Jaja... Arma dig, det är ett helvete med sådan odjur. *sörjer växterna* Har du provat sådan där pesticider? Önskar det fanns en miljard fåglar eller annat som älskade att käka de där äckliga monstrerna.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Enda lösningen...

Enda lösningen på problemet är att flytta till lägenhet eller bygga en pool istället för trädgård.

Hmm... börjar inte just den här biten av tråden bli lite väl OT? <font size="1"> Nej, slå mig inte! </font size> *rädd*

Troberg

Sinister eater
Re: Ber ödmjukast [OT] i kubik

Hm, dumma dem, bara plocka bort steklarna.
Ehm, jag överdrev inte när jag skrev att det såg ut som om någon dumpat en lastbilslast levande makaroner över buskarna.

Alternativ tillåtna sprayer....
Ungefär lika effektiva som receptfria läkemedel. Däremot har jag tillgång till en privat samling av det gamla hederliga Roxion, som tyvärr är lite förbjudet och stinker pest.

I vilket fall så är det för sent. Buskarna har inga blad kvar. Det innebär iofs inte att det skulle vara fel med lite vedergällning. Just nu känns napalm lagom...

Om någon känner för tabletop med live-motstånd så är ni välkomna att spela i min trädgård. Jag tror att space marines skulle splatta larver på löpande band!

Eva Florén

Swashbuckler
Re: Klart vi ska, men...

Haha... kunde man just tänka sig att ingen vet var Klöverängen ligger (isländsk härledning av namnet Smara). Vidrigt virrigt förklarat låter beskrivningen så här

Spana in Norrtäljer på Kartan och Dra sedan en linje därifrån till Uppsala. Någonstans i närheten av den linjen finner ni Edsbro, Knutby och Almunge. Spana i närheten av Knutby och Edsbro, mitt på den vägen ligger avtaget till Smara (ungefär bråka inte) Kort sagt så ligger Smara ca fem mil från Uppsala och ca nio mil från Stockholm, ca tre mil från Norrtälje och sju komma fem kilometer från Edsbro. Det finns väl kartor för tusan... skaffa en över Uppland och kika! =) Finns ju kartor på nätet också, minns inte var dock...

Men ni är välkomna, om ni har vägarna förbi, men ring först och telenumret mailar ni och frågar om så kommer det. Och ni slipper gräva skyttegravar, om ni inte vill alltså... =)