Vilka konstiga varianter av turordning/initiativ har ni stött på? Har ni haft några idéer till initiativ som ni sedan förkastat?
Själv har jag haft ett par idéer:
* Hastighet+slag ger tidsvärde, handlingar kostar tid, nuvarande högst går först. Vilket är ok, men jag hade det som en mätare som gick ner till noll, sedan lade man till överbliven tid när man fyllde på (när alla var på 0 eller klara).
* Slå initiativ, gema in en ordning på en klocka, gå medurs (vilket inte skiljer sig frånatt spalta upp turordningen, det här var i samband med tankar kring att tillåta att initiativet bryts upp genom avbrott och börjar från den som tog över)
Själv har jag haft ett par idéer:
* Hastighet+slag ger tidsvärde, handlingar kostar tid, nuvarande högst går först. Vilket är ok, men jag hade det som en mätare som gick ner till noll, sedan lade man till överbliven tid när man fyllde på (när alla var på 0 eller klara).
* Slå initiativ, gema in en ordning på en klocka, gå medurs (vilket inte skiljer sig frånatt spalta upp turordningen, det här var i samband med tankar kring att tillåta att initiativet bryts upp genom avbrott och börjar från den som tog över)