Nekromanti Konstiga saker folk sagt om dig

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Ett sådant märkligt utlåtande drabbade mig och en kompis då vi en sen kväll befann oss på Malmö station. Då vi båda är stereotypa rollspelare bar vi förstås mörka rockar. Ett fyllo på en bänk utropade då "Hallå där, grabbar! Är ni spioner?"

Det var också i Malmö som en nedsupen gammal Sverigemästare i brottning ('61, tror jag... or so he claimed) efter en stunds kraftmätning på krogen deklarerade att jag var "stark", något som bör betvivlas av varje människa som sett mina armar.

Dimfrost

Special Circumstances
Erik, troligen vandöd
Nej, vandöda har en otäck grönsvart aura. Att kartlägga världens vandöda var ett viktigt incitament bakom Vatikanens första satellit för kirlianfotografering, som de skickade upp från en bas i Surinamn redan 1962. Du är nog snarare något slags robot. Antagligen inte en av de allra nyaste modellerna, för de har börjat få auraprojektorer som standardutrustning. Atlantiska urverksgolemar avger också kirlianstrålning på grund av sina magiska hjärkristaller. Troligtvis är du en urdriven sexton- eller sjuttonhundratalsvariant eller möjligtvis en amerikansk femtiotalsmodell.

<font size="1">(Tack till Kenneth Hite för delar av faktauppgifterna.)</font size>

/Dimfrost

Eksem

Champion
Haha, det är väl den bästa kommentaren till AD-looken någonsin. Eller, det är nog den enda kommentaren till AD-looken någonsin. Det finns liksom ingenting man kan säga om den. Den är svart. Den är... glasögon. Den är inte sällan polokrage. Det är ungefär det.

Alla mina ADs är flintskalliga, har AD-glasögon, och bär svart. Det är fantastiskt tråkigt. Och alla projektledare har jeans och kavaj (och bor på Kungsholmen, som mycket väl kan ha världens högsta antal projektledare per kvadratmeter i hela världen), och det är ju jättetråkigt. Då gillar jag webkillarna bättre. De har ironiska t-shirts och är smalfeta. Vilket inte heller är så roligt, men det är väldigt mycket rollspelare över det hela i alla fall.

Arfert

Facit
som jag skrev, det är ett jävla skådespel.. om jag kom med mina vanliga hårdrocks-tshirts och jeans så måste jag anstränga mig mycket mer för att kunderna ska TRO att jag kan nåt, trots 23 år i branschen och diverse ägg, epicor, lejon osv. I alla fall i början. De är så hemmablinda. Kostym=kompetens.

Fast polokrage går bort. Alltid.

Anders_S

Veteran
Sagt för ett par år sen till en av mina kamrater, den som sa det var en av hans polare som då hade träffat mig ett par gånger:
"Fan, jag är rädd för Anders."
"Va, varför då?" undrade min kamrat, och fick till svar:
"Jag vet inte... han ser ut som en skallkrossare."

Organ

Out of time, out of mind
Haha, det är väl den bästa kommentaren till AD-looken någonsin. Eller, det är nog den enda kommentaren till AD-looken någonsin. Det finns liksom ingenting man kan säga om den. Den är svart. Den är... glasögon. Den är inte sällan polokrage.
Det är så sant! En liten subgenre inom AD-looken som dansade en sommar för ett par år sedan är att ha sådana där skumma glasögon där skalmarna inte ligger ovanpå öronen som på vanliga glasögon utan med nån slags fjäderbelastning trycks fast mot tinningarna. Nån som minns dem? Förjäkligt såg det i alla fall ut.

/Anders

Gordeg

Hero
Jag hade en mellanstadielärare som använde termen science fiction på allt hon uppfattade som overkligt, oavsett om det var fantasy, spökhistorier eller något annat. Det kanske var henne du råkade ut för. Frågan är i så fall bara vilken naturlag du bröt mot.

Gordeg

Johan K

Gammal & dryg
Vad sjuttan svarar man på sånt? Och är det en komplimang eller förolämpning?
Jag skulel nog o pdet hela taget bli ganska förvirrad & klämma ut mig ett: Tack...
Om det är en komplemang, det kan man nog tvista om ett tag..

Jambu

Swordsman
När jag var ute och joggade fick jag kommentaren "det ser ju ut som att du springer i slow motion!" Jag är nedrans nöjd med det, eftersom allt blir coolare i slow motion. :gremcool:

/Jakob, skulle ha tagit det här om det inte var för sent

Rosen

Myrmidon
Det där var en elev, men jag kommer inte ihåg sammanhanget längre.
Jag kanske iaf får vara glad att jag var som ett stort science fiction - jag är inte bara SF, jag är episk också. (-:

--
Åke

Dimfrost

Special Circumstances
Du såg mindre metallisk ut än så när vi träffades på Lincon i alla fall. Typiskt nazisterna att göra så uppenbara robotar.

(För övrigt slogs jag av det ironiska i Vatikanens jakt på vandöda, nu när vi har fått en lich till påve.)

/Dimfrost

Sodivra

Champion
En gång gick jag förbi en snubbe mitt i natten, och då sa han "Är det döden?!"
Jag visste inte om han var schizofren eller bara full, så jag sa lugnande "Nej, det är lugnt".
Då sa hans tjejbokompis "Nej, han har (något pantat jag inte minns nu)". "Fan så du ser ut" sa han då.
Så jag fattade att det var ett drygt fyllo och ett bimbofyllo, och gick därifrån med ett go kväll.

Men ett tag där...

Saxifrage

Hero
1. Du har inte några... vapen att sälja?
Från en serietidningssäljare, när jag skulle betala några serier jag köpt. Oväntat med tanke på att jag är en pytteliten småbarnsmamma som ser helt fredlig ut.

Du var inte möjligen i Linköping? Där finns det nämligen en seriebutik som är granne med en vapenaffär... tja, i alla fall en affär med skylten "GUNS"... :gremgrin:

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Konstiga saker folk sagt om dig (delvis OT)

Under ett kort sommarjobb hade jag en arbetskamrat som använde orden "new age och djävulsdyrkan", utan den minsta ironi, om allt fantastiskt. Stackars människa.

Det konstigaste som har sagts om mig måste vara den korta period i början av ettan på gymnasiet då jag kallades för Casanova.

Dewil

Organ

Out of time, out of mind
Du var inte möjligen i Linköping? Där finns det nämligen en seriebutik som är granne med en vapenaffär... tja, i alla fall en affär med skylten "GUNS"...
Det finns (eller gjorde i alla fall i slutet av 80-talet) en perukaffär i Stockholm som enligt skylten ägs av en "Gun Smith". Undrar om sagda Gunsan nånsin insett vilket kul namn hon har. :gremgrin:

/Anders

The_Gorger

Hero
En ö utan vatten

Efter ett seglarläger, då jag dragit ut en vattenslag ur sitt uttag för att göra rent ett oljefat med grillrester kom en man fram till mig för att upplysa mig om att jag strypt öns vattenförsörjning genom att dra ut slangen. Jag var kanske ... 15 och hade blont, långt, men rätt tovigt hår. Han säger till min rygg:
"Hörrö killen..."
Jag vänder mig om
"... eller öh tjejen."

Nåja, jag läste någonstans att tjejer tänder på androgyna ansikten, så jag får nöja mig med det.

Marcus J

Hero
Under en del av högstadiet så kallades jag "Svarta Hingsten" av mina "manliga" klasskamrater. Jag är varken svart eller särskilt hingstig (vilket säkert var andledningen till smeknamnet).

/Marcus