wilper
Gubevars en rätt produktiv människa.
Samlingstråd för rapporter från Nordnordosts sjätte knytkonvent.
No need to apologize! We did our fair amount of the stumbling and we had a really good time. I felt like it was a good introduction to Apocalypse World considering the circumstances (I think I missed a third player more than anything else), and both me and Korpa would like to play AW more!northerain said:Today I stumbled through a one-shot of Apocalypse World that was very ill prepared and I publicly apologize for that to my two wonderful players.
''Balls'' made an appearance and what a horrible bastard he was.
Kom och spelled i Indierummet på SävCon XI (Sävar) på allhelgonahelgen istället. 25 mil kortare att resa, och då har du ett fullt konvent med spelsugna.Genesis said:Varför visste jag inte om detta och åkte dit istället för sugiga SSK?
Eller, okej, det är superlångt bort, så det hade kanske inte gått ändå.
Hmm, jag har distinkt för mig att vi bjöd in dig, men du tackade nej för att det var för lång resa.Genesis said:Varför visste jag inte om detta och åkte dit istället för sugiga SSK?
Eller, okej, det är superlångt bort, så det hade kanske inte gått ändå.
Jaha, visstja, så var det. Hrm.wilper said:Hmm, jag har distinkt för mig att vi bjöd in dig, men du tackade nej för att det var för lång resa.
Yeah, we really were horrible people, weren't we? I've never before considered holding six drugged-up Rumanian women prisoners in the basemant of an Indian restaurant before. I enjoyed it quite a lot. Any chance to speak faux-Cockney is a delight.northerain said:I did play Fiasco in the afternoon though and some appropriately horrible things happened during the game. Fiasco really does bring the worst out of everyone.
Och det var awesome! Jag har sen i lördags gått omkring och tänkt på hur mycket jag vill spela det igen. Det är möjligt att det är mitt Shakespeare-nörderi och förkärlek för överspelande som spökar, men det var länge sen jag hade så oförskämt kul med ett spel. Att vi lyckades få till "subtil" könshumor i sann shakespeariansk stil är nästan det som gör mig gladast.wilper said:Jag fick äntligen en chans att testa mitt nya spel The Daugters of Verona (skrivet på fruktansvärd engelska som en del av årets GameChef-utmaning).
Fundera inte; ladda ner och spela! Det är awesome!wilper said:
Problemet är väl att demonen känns frikopplad från rollpersonerna, medan resten av spelet är såpass drivet av dem? Det känns som att lösningen är att skriva demonen så att den blir personligt relevant för rollpersonerna, eller att den hela tiden aktivt förhindrar dem från att uppnå sina mål.wilper said:Är det någon som har åsikter om att skippa demonen helt och hållet? Jag har iofs bara spelat två gånger, men båda gångerna har demonen mest känts som en distraktion.