Nekromanti Kort fråga!!!

Balderk

Swashbuckler
Re: Ta-daa! [ot, som om inte tråden redan var det]

Där har du nog rätt, chinchillor med svärd är det klokast att akta sig för!

/Jonas, som ändå valde ettan

Troberg

Sinister eater
Re: Zeppeliiiiiinare!

Eftersom Zeppelinare är så uppskattade bland rollspelare så har jag beslutat att sådana kommer att figurera i min kommande fantasykampanjsproduktion.
Väg ett huvud av dig! Jag har haft zeppelinare i min fantasykampanj länge (egentligen liknar de fartyg med en stor avlång ballong över). De är inte vanligt förekommande (egentligen är det bara ett folk som har dem och de är rätt så isolationistiska).

Balderk

Swashbuckler
Re: Argh! *hjärtattack*

Chinchillor. Man kan inte göra tofflor av bensin...

Rör inte mina Chinchillor!!! Vissa har tydligen svärd, och då ska du passa dig! :gremwink:

/Jonas, slåss för djurens rätt i samhället :gremsmile:

Balderk

Swashbuckler

/Skuggvarg - trodde att chinchilla var en hundras

Du tänker nog på (få se om jag kan stava det rätt...) Chihuahua:or uttalas mer som Chiwawwa, eller nått i den stilen :gremsmile:

/Jonas, upplysaren

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Argh! *hjärtattack*

"Vad är bäst; granatäpplen eller glasögon?"

Glasögon, som är betydligt mer användbara än granatäpplen.

"Vad är bäst; falurödfärg eller raketost?"

Jag har aldrig ätit raketost men däremot har jag målat med falu rödfärg som för övrigt luktar väldigt gott och torkar snabbt. Dock bleknar den ganska så snabbt, men jag får ändå säga falu rödfärg.

"Vad är bäst; chinchillor eller blyfri bensin?"

Blyfri bensin naturligtvis eftersom chinchillor är alldeles för lika råttor i mitt tycke.

"Vad är bäst; galonbyxor eller besticklådor?"

En knepig fråga men jag får nog säga besticklådor.

"Vad är bäst; korpfotboll eller zeppelinare?"

Zeppelinare är ju skitcoola! En sådan vill jag ha.

"Vad är bäst; Brian Adams eller magnesium?"

Magnesium utan tvekan.

"Vad är bäst; hakparentes eller vandringspokal?"

Återigen en svår fråga. Särskilt eftersom man inte vet vilken sorts vandringspokal det rör sig om. Men jag säger nog, vandringspokal.

"Vad är bäst; pelargonia eller gåbortkostym?"

Eftersom alla blommor som jag kommer i kontkat med dör en plågsam död så föredrar jag helt klart gåbortkostym.

"Vad är sämst; konstiga frågor eller konstiga svar?"

Jag gör det smarta valet här och väljer konstiga frågor eftersom jag då får konstiga svar på köpet.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Pucko.

Står det någonstans hur Einstein kunde bevisa att chinchillor är blyfria med hjälp av sin relativitetsteori? Jag trodde att han hade viktigare saker för sig.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: chinchillor

"Storuggla, vill ha en chincchilla, en cockerspaniel och en birmakatt! "

Först äter katten upp chinchillan, sedan blir den uppjagad i ett träd av hunden som i sin tur blir överkörd av en bil. Ett varningens ord barn, skaffa aldrig husdjur.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Små tofflor

Det blir inga stora tofflor av den där lilla filuren. Möjligen någonslags primitiva tåfodral eller en näsvärmare.

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Tedskedar? (OT)

Ähhh, nu känner jag mig lite dum :gremblush:

Nåja, vi formulerar om frågan: Fanns det tedskedar på vikingatiden?

-JPS-

katten då?

Först äter katten upp chinchillan, sedan blir den uppjagad i ett träd av hunden som i sin tur blir överkörd av en bil. Ett varningens ord barn, skaffa aldrig husdjur.
Men han har ju kvar katten iallafall, den lömska jäveln (talar alltså om katten, och inte om Storuggla).

/Black Dwarf, som tycker det är mesigt att gömma sig i träd.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: katten då?

"Men han har ju kvar katten iallafall, den lömska jäveln "

Katter är smarta och trevliga djur som verkligen vet hur man ska bära sig åt för att på bästa sätt uttnyttja människorna. Men om du verkligen vill så kan vi ju alltid säga att katten blir dödad av en nedfallande gren eller lite fallfrukt. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Re: Pucko.

Vad är chinchillor, förresten?
Kunde du inte frågat vad blyfri bensin var istället? Då hade jag i alla fall haft ett roligt svar.

Notering

Vad är sämst; konstiga frågor eller konstiga svar?
På denhär frågan har alla svarat på vad de tyckt var bäst. Åtminstone ser det ut så på svaren. Var det en luring, Rising? Visste du att folk skulle svara i mängder och massor? Försöker du fiffla till dej inlägg genom att skriva upprörande saker så du får svara? :gremwink:

/Black Dwarf, ståndigt oantiironisk.

Re: katten då?

Jaa, fallfrukt, fallfrukt! Men vad ska det var för träd då? En kokospalm? Kanske inte är relevant. Vi bestämmer att katten dör när han kvävdes av chinchillan istället, och så blev han fallkatt. :gremlaugh:

Skuggvarg

Hero

Det kanske stavas Chewbacca? *ler snällt*
Nä, jag känner till chiwawa och chowchow och de där andra raserna som man inte vet hur de stavas, men jag hade fått för mig att även chinchilla var en hundras.

/Skuggvarg - som för övrigt förvånas över att tråden flippat ut så här mycket, när den började med att en kille frågade om Viking och Western

Sodivra

Champion
Så.. eh..

Du menar att jag ska vara EXTRA glad för att det är EXTRA många zeppelinare i rollspel? Okej.
:gremlaugh: <-Glad

Sodivra

Champion

Om Storuggla ska ta sig över en flod med en liten roddbåt, och han vill ta med sig en chinchilla, en cockerspaniel, och en birmakatt, hur gör han då? Roddbåten har bara plats för han själv och ett djur, och han kan inte lämna chinchillan med katten, för då äter katten upp den, och han kan inte lämna katten med cockerspanieln, får då jagar cockerspanieln bort den.

Sodivra

Champion
Inte nog med det!

/Skuggvarg - som för övrigt förvånas över att tråden flippat ut så här mycket, när den började med att en kille frågade om Viking och Western

Inte nog med det, vi har diskuterat samma grej i dom tre senaste trådarna nu.. :gremwink:

Quan'talis

Swashbuckler

Enkelt! Han dränker hunden, slänger över katten och äter upp chinchillan själv.

-JPS- vem behöver roddbåtar?