Nekromanti Kort fråga!!!

Storuggla

Champion
Re: Kort fråga!!! (Har någon en nyckel?)

Jag ber om ursäkt Tzam, men din enkla fråga är just nu övervälmad av chinchillor, zeppelinare och en diskussion om hurvida jag får ha husdjur eller inte. Jag anser därmed att det inte finns en bit kvar som är On Topic och undrar därmed lite försynt om någon med ett färgglatt namn kan yttra sig i frågan...

Storuggla, tar upp kampen mot OT!

Svarte Faraonen

ром и смерть
Re: Zeppeliiiiiinare!

"(egentligen är det bara ett folk som har dem och de är rätt så isolationistiska)."

Men... det bör väl vara ett rätt utbrett folk, om de ska ha nån nytta av zeppelinare och samtidigt vara isolationistiska?

Balderk

Swashbuckler
Re: Inte nog med det!

Haha, men chinchillorna och zeppilinarna diskuteras endast i denna tråd :gremwink:

/Jonas, ser de små skillnaderna

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Ta-daa! [ot, som om inte tråden redan var det]

"/Skuggvarg - som för övrigt förvånas över att tråden flippat ut så här mycket, när den började med att en kille frågade om Viking och Western "

Jag skyller allt på Rising, han borde veta bättre än att räcka oss ett finger. :gremlaugh:

Rising

Vila i frid

"Jag skyller allt på Rising, han borde veta bättre än att räcka oss ett finger."

Jo, jag känner faktiskt att det här var mitt fel. När jag hade skrivit några "vad är bäst?" med granatäpplen, besticklådor och galonbyxor tänkte jag faktiskt "ska jag verkligen posta det här? Nu kommer ju bergis någon lustigkurre citera det här och svara på frågorna..." men jag beslutade mig för att ha det kvar och utökade listan med en massa fler alternativ tills den blev så stor att ingen skulle komma på tanken att svara på alla frågor, eftersom det då skulle bli så vansinnigt mycket OT. Det var min tanke.

...

Från och med nu ska jag komma ihåg att "åh, nu har mitt svar blivit vansinnigt mycket OT" inte är något som avskräcker särskilt många på det här forumet. :^)

/Rising

walium

Ganska töntig, faktiskt

""Från och med nu ska jag komma ihåg att "åh, nu har mitt svar blivit vansinnigt mycket OT" inte är något som avskräcker särskilt många på det här forumet. :^)

Det är snarare så att det tilltalar vissa användare. Dylika ämnen vädjar till våra mörkare sidor. Somliga har dessutom bara en mörk sida. :gremsmile:

w176

Förlorad dotter
Inte olja i pälsen...(Ot)

..utan otroligt skör benstomme (man får klappa dem förjevligt försiktigt) man får inte heller lyfta dem (de måste själv stå på handen) osv osv.
Hursom helst är den där nyttan de har av den där bestommen att den är mer eller mindre ihopfällbar så att de han klämmaigenom sg igenom gallret till en gatubrunn (även om jag måste erkänna inte är en speciellt smart sak att göra.) Dessutom täl allergiker dem rätt bra.

/Elin fd allergiker nåmera deltids valpvakt

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Inte olja i pälsen...(Ot)

"..utan otroligt skör benstomme (man får klappa dem förjevligt försiktigt) man får inte heller lyfta dem (de måste själv stå på handen) osv osv."

Vilket värdelöst husdjur. Vad är det för mening med att äga en hopfällbar pälsboll med klen benstomme som dessutom kan rymma ur de flesta normala burar? :gremsmile:

Rising

Vila i frid
Ååååh, tack så jättemycket! [OT]

Jag blev lite fundersam över det där. Varför sa de att chinchillorna hade oljig päls? Jag ville ju lattja och gulla med dem...

De måste förstås ha hittat på det där med oljig päls för att vi inte skulle hålla på med dem och riskera att skada deras sköra benstomme, och genom att dra till med en lögn om oljig päls så slapp de hålla på och förhandla med ungar som tjatade och sa "men vi låååvar att vara försiktiga" osv. Smarta vuxna... (om än kyligt beräknande och manipulerande på ett sätt som inte jag ska vara när jag får barn)

Nå, skönt att få klarsyn på det hela. Tack Elin.

/Rising
som för övrigt lurades att uttala bilmärket Peugeaut såsom [Pjuu-gått] när han var liten och inte lärde sig det riktiga sättet förrän i högstadiet. Det är farligt med ungdomlig felinlärning!

Storuggla

Champion

Som om inte det vore nog så för de inte gå ute, inte vara i samm bur som andra chinchillas eller vara i solen. Tydligen trillar de pinn om de blir för varma, så på sommaren ska man ha en isflaska eller isbehållare som de kan ligga och slappa på... det stog så i alla fall på några chinchillawebsiter.

Storuggla, vill banne mig ha en

walium

Ganska töntig, faktiskt

Uppenbarligen ett djur som aldrig var menat att vara ett husdjur. Tacka vet jag normala husdjur som hundar, katter och gäss. Myskankor är också rätt trevliga.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Lögner [OT]

".... och att 'tomtegröt' var gjort på tomte. "

Vad ska man annars göra av tomten när han väl delat ut sina paket och är förbrukad? En ny tomte håller redan på och växer i den gamla tomtens mage. Efter julafton klöser sig den nya tomten ut och är fullvuxen lagom till nästa julafton. Resterna av den gamla tomten gör man gröt av. Tyvärr så räcker resterna inte så långt utan de flesta får nöja sig med det underlägsna substitutet ris. Men om du någon gång får smaka på riktigt tomtegröt så kommer du nog att märka skillnaden.

Troberg

Sinister eater
Re: Zeppeliiiiiinare!

Men... det bör väl vara ett rätt utbrett folk, om de ska ha nån nytta av zeppelinare och samtidigt vara isolationistiska?
High fantasy, onda alver på flygande stad som hålls vars svävande är baserat på en ond, mörk hemlighet. De använder luftskeppen för sina glesa kontakter med marken.

Något åt det hållet.

Troberg

Sinister eater
Re: Pucko.

Okej, vad är blyfri bensin?
Tack, jag hoppades att någon spontant skulle ställa den frågan.

Blyfri bensin är för bensin vad alkoholfritt öl är för pilsner.

*Start rant*

De tillverkar till och med sportbilar för blyfri bensin numera! Det är ju som att dricka lättöl på en fest!

*End rant*

Troberg

Sinister eater
Re: chinchillor

Om Storuggla ska ta sig över en flod med en liten roddbåt, och han vill ta med sig en chinchilla, en cockerspaniel, och en birmakatt, hur gör han då? Roddbåten har bara plats för han själv och ett djur, och han kan inte lämna chinchillan med katten, för då äter katten upp den, och han kan inte lämna katten med cockerspanieln, får då jagar cockerspanieln bort den.
Enkelt: stoppa katten i en låda där den är både död och levande, fäll ihop chinchillan och stoppa den i fickan, ta hunden i båten, ro över och varför skulle man ro tillbaka för att hämta en antagligen död katt?