Nekromanti Kort fråga!!!

Storuggla

Champion
Blimps in the sky

Eftersom Zeppelinare är så uppskattade bland rollspelare bla bla bla...

Det där har jag klurat på, vad tusan är det egentligen med zeppelinare som de flesta rollspelare (som jag talat med) dras till? Jag vurmar själv för dem, det gör jag, men jag har ingen bättre förklaring än "De är ju så apnajs ju!"...

Storuggla, undrar sa flundran

Rising

Vila i frid
Jag lever för att få mitt namn i folks rubriker[nt

...det ser så häftigt ut när jag söker på mitt namn när jag loggar in på morgonen.

Nå, det är roligt att skriva inlägg som folk opponerar sig emot också. Man får så mycket roliga inlägg att svara på då.

/Riz

Quan'talis

Swashbuckler
Chinchillor är väl också blyfria? [NT]

Vad är bäst; chinchillor eller blyfri bensin?
Blyfri bensin! Varför? Den är blyfri!

Åtminstone vet jag att hamstrar, marsvin, dvärgkaniner, hermeliner, geckoödlor, sköldpaddor, ökenråttor, gerbiler, näbbmöss, guldfiskar, angorakatter, grisbjörnar, silkesapor, vandrande pinnar, makaker, bisamråttor, myskoxar, herefordshirekor, getter, mandriller, babianer, konservöppnare, svarta får och orangutanger är blyfria. Så det skulle inte förvåna mig om chinchillor också är det.

-JPS-

Rising

Vila i frid
Jag ser att du har en maskin som låter "ping!"

"Hur fan ska jag kunna veta det jag har ju inte spelat något av dom!!!"

Well, de har ju inte direkt mycket gemensamt till att börja med, eller? Det ena handlar om vikingar och det andra om vilda western, hur skall man kunna jämföra de två? Föredrar du en traktor eller en sportbil? De är båda motorfordon, men man använder ju dem till två helt olika saker. Gillar du vilda western så är Viking inget vidare. Gillar du vikingar så är Western inget vidare. Hur skall man kunna avgöra vilket av spelen som är "bäst"? Varför frågar du inte om Western och Viking är bra spel istället? Låt Viking-entusiasterna tala om sitt spel och låt Western-diggarna proppza för sitt spel. Kanske kommer det också några kritiker som pekar på svagheter med spelen. Då får du själv göra det viktiga avgörandet om vilket av spelen som passar bäst till din smak.

Det låter väl förnuffsigare?

/Rising

Sodivra

Champion
Pucko.

Det hör man ju på namnet att blyfri bensin är mer blyfri än chinchillor. Vad är chinchillor, förresten?

Balderk

Swashbuckler
Re: Pucko.

Ett djur tydligen! Eller så jämför han bara med en massa m´mer eller mindre konstiga djur (och en konserv öpnnare eller två) i sitt inlägg... hmm... har funderat på det också!

/Jonas, tror det är nån sorts konspiration :gremlaugh:

Rising

Vila i frid
chinchillor

"Vad är chinchillor, förresten? "

Världens gulligaste små djur. De är någon sorts gnagare (stora som kaniner) och man får inte klappa dem för de har olja på pälsen som inte får tunnas ut för då tar de skada, eller något.

Hmm, nu när jag ser vad jag själv skriver så tror jag att det där med pälsen bara var något som man sade till mig när jag var liten för att jag inte skulle krama ihjäl dem... Hmm, chinchillor är iaf oerhört mysiga.

Jag råkar dock alltid säga fel när jag pratar om dem; jag säger "kimeror" istället vilket får rollspelare att börja fnissa. "Ja, kimeror har ju oljiga pälsar så man inte får klappa dem, hö hö" osv.

/Rising

Storuggla

Champion
Re: jo

Köp Western. Dels för att det fortfarande görs saker till det spelet till skillnad från Viking och för att kofösare är tuffare än vikingar.

Storuggla, kan ge en utförligare beskriving om det behövs.

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Pucko.

Det hör man ju på namnet att blyfri bensin är mer blyfri än chinchillor. Vad är chinchillor, förresten?

Så här står det i Svenska Akademins ordbok:

"Chinchilla. s. (pl. -or). Det mest blyfria som finns. Saker som blyfri bensin är rena miljöfaran i jämförelse med en schysst chinchilla. I sin allmänna relativitetsteori (1905) bevisade Einstein att ingenting kan vara mer blyfritt än en chinchilla. Dessutom är det ohövligt att kalla folk "pucko". Speciellt om man faktiskt borde veta bättre."

Need I say more?

-JPS-

Balderk

Swashbuckler
Re: jo

Det är nu du skall ställa frågan... :gremsmile:

En sak med viking om jag kommer ihåg rätt är attman dels kan slå ned slott med tedskedar (om man turar på OB slagen :gremwink: ) och att det är stor dödlighet. Det är inte som i ett fantasyspel att om man tar en massa skada i benet går det att he på lite örter och trams så blir benet bra, utan du behöver snarare amputera.

En sak med western är att man kan lyckas med att amputera huvudet (så att man överlever det alltså, kan dock bli problematiskt att se, äta och andas :gremlaugh: ) på någon (har jag fått påpekat för mig, men jag tror det krävs circa 65 sexor i rad, men det går :gremwink: obs! Inget jag har räknat ut själv så det kan vara fullständigt fel! har inte jag gjort det, ska man inte lite på det, som de säger :gremsmile: )...

tycker personligen att western är bättre (jag har inte spelat det, jag borde kanske säga att westernmiljö är läckrare än vikinga tid), känner dock inte till något om dödligheten i det spelet...

/Jonas, forumflummar

Storuggla

Champion
Re: chinchillor

Va? Olja på p... nä, nu har nog någon dragit dig i benet, Rising. Det är bara att ta upp och gulla järnet med dem, det vore ju otroligt grymt av naturen att ha ett sådant urbota gulligt djur och sedan se till att man inte kunde klappa dem!

Storuggla, vill ha en chincchilla, en cockerspaniel och en birmakatt!

Balderk

Swashbuckler
Re: chinchillor

Haha! Det där med kimeror var helfestligt! Skulle nog själv börja skratta!!!

de där chinchillorna verkar annars trevliga små djur. Har du haft en som husdjur månne?

/Jonas, med oljig päls

Sodivra

Champion
Present till dom avatarlösa

Jag gjorde en liten avatar av en, och jag kan göra fler, hör ni det! Höh höh..

Gulla järnet? Klockrent.

Balderk

Swashbuckler
Re: Present till dom avatarlösa

ge mig! hit hit hit!!! Vill ha!

/Jonas, var jag tydlig nog? Har aldrig skaffat en avavtar :gremfrown:

Sodivra

Champion