Nekromanti [Krank of Cthulhu] är inte ett bra namn

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag håller ju på och snickrar lite på ett system för att spela Call of Cthulhu fast helt utan BRP. Systemet är en variant av det som användes i Rotsystem och som jag ödmjukt döpt till Krank.

Hittills har det hetat Krank of Cthulhu, eftersom det ju är lite roligt.

Men jag funderar på om jag borde välja ett annat namn. Några idéer? Jag spånade lite igår:
  • HPL
  • Bortom tid och rum
  • Cyclopean
  • SAN
  • Strange Aeons
  • Iä Iä
  • Non-euclidean
  • Azathoth
  • Stygian
Eller borde jag fortsätta kalla det Krank of Cthulhu?

Målet med systemet är alltså först och främst att använda det i mina egna grupper, men det blir nästan helt säkert en PDF-release också.

anth

Vetefan
Krank of Cthulhu är ju ett jättebra namn.
Det ger ju intrycket att du är en kultist som dyrkar Cthulhu, vilket är precis så som vi uppfattar dig. :) :) :)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
anth;n108056 said:
Krank of Cthulhu är ju ett jättebra namn.
Det ger ju intrycket att du är en kultist som dyrkar Cthulhu, vilket är precis så som vi uppfattar dig. :) :) :)
Jasså? Själv läser jag det som det tyska krank sammanslaget med den egnelska titlen vilket ger betydelsen "Sick of Cthulhu".

Genesis

Ni dés ni maître
Rymdhamster;n108068 said:
Jasså? Själv läser jag det som det tyska krank sammanslaget med den egnelska titlen vilket ger betydelsen "Sick of Cthulhu".
Eller det svenska "krank", med samma betydelse? :)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Genesis;n108071 said:
Eller det svenska "krank", med samma betydelse? :)
Absolut, jag har bara så gott som aldrig hört det användas på svenska, så det tyska ordet låg mig mycket närmare.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Genesis;n108073 said:
Jag föreslår "Ktulus kranka blekhet"

Eller "Kärlekskrankt hantverk" för att anknyta till, öh, love... craft... #ordvitsarftw

God45

#PrayersForBahakan
Krank of Cthulhu låter som någon form av porr.

Jag hade spelat ett spel som hette Iä Iä bara för att få säga namnet ofta. Non-euclidean, Cyclopean och Stygian är också riktigt bra som namn.

Übereil

Swashbuckler
Krank of Cthulhu är i alla fall bättre än Kranks Kastruller, eftersom det senare hänger på att gruppen man spelar i get Call of Cthulhu smeknamnet Kalles Kastruller.

Übereil, antihumor uppskruvat till elva

Genesis

Ni dés ni maître
Men jag tycker allvarligt att du borde använda någon av de andra stavningarna:

Wikipedia said:
Cthulhu has also been spelled as Tulu, Clulu, Clooloo, Cthulu, Cthullu, C'thulhu, Cighulu, Cathulu, C'thlu, Kathulu, Kutulu, Kthulhu, Q’thulu, K'tulu, Kthulhut, Kutu, Kulhu, Kutunluu, Ktulu, Cuitiliú, Thu Thu and in many other ways. It is often preceded by the epithet Great, Dead, or Dread.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
HPL är ju i och för sig ett jäkligt bra namn. Det är så där härligt kryptiskt att man bara vill slänga sig med det. Man skriver upp det i kalendernd (Fredag, 19:00, HPL) man kör det när man snackar i telefon på kontoret eller i tunnelbanan (Är det HPL som gäller ikväll? Jag kan inte då, jag har HPL på kvällen. Sorry chefen, jag måste gå för jag har bokat tid för HPL nu.) och slutligen funkar det ju jättebra i en hejaramsa (Ge mig ett H! H! Ge mig ett P! P! Ge mig ett L! L! Vad blir det? Hååpél!)

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Kutulu! som Genesis skrev.

HPL är också grymt.

The Krank out of Time.
The Case of Krank Dexter Ward.
Dream-quest of unknown Krank.
At the Mountains of Krank.

Arkham är ett annat förslag.