UPPDATERING 2023-06-25
- Hemliga Projektet: Jag har nu gjort "klart" loggan. Jag behöver fortfarande få respons på den från samarbetspartners, men jag har pushat lite genom att göra tre versioner: En "fullversion", en svartvit silhuettversion och en "märkesversion" utan text och bara liksom grafiken. Den senare för användning i framför allt små storlekar, eller som dekorativa element eller så.
- Ödesväktarna: Jag har idag framför allt försökt skapa mig en god förståelse för regelsystemet jag förväntas speltesta de närmaste dagarna. Mycket saknas eller är skakigt fortfarande, men jag tror att jag har… något slags koll iaf. Det finns ett interaktivt, självräknande formulär och jag tror jag har fattat grundmekaniken. Eventuellt får jag slänga ihop en vapentabell på egen hand och det är möjligt att ingen får bära rustning eftersom vi inte har några siffror för dem ännu… Men OK, det får funka. Turligt nog bygger ju inte äventyret jag ska köra på strid i speciellt hög grad alls. Kanske får vi t.om. testa systemet liksom vid sidan av, med lite fejkade simulerade strider.
Jag har också funderat på vad äventyret ska heta… Om det funkar att spela är det inte omöjligt att jag skriver ihop det och ger ut som PDF vad det lider, även om jag egentligen tänker att typ vem som helst borde kunna spelleda det bara med det jag skrivit i tråden – och definitivt ifall man får tillgång till mina Obsidian-dokument. Men folk gillar löptext och grejer, har jag förstått…