Vänder mig första hand till er som skriver mycket och långt. Rollspelsbullen, jag har ett problem. Jag har alltid klustrar av idéer och även efter grov respektive fin sållning finns det alltid massor med bra uppslag kvar. Jag sätter inspirerad igång med skrivandet (scenarion, miljöer, världer, noveller, vad som) men ofelbart så svalnar viljan att skriva. Jag tröttnar. Idén är fortfarande lika bra (i mina ögon) men det tar liksom stopp. Inte i själva skrivandet. Inte så att jag har svårt att formulera mig utan att ens få något på pränt. Det händer undantagsvis att jag kan återvända och fortsätta men ofta hamnar mina alster i den elektroniska elefantkyrkogårdsmappen.
Jag får aldrig färdigskrivet något annat än kortare texter och det är så ¤#!¤#"%¤! frustrerande! Känner du igen dig och har du tips på att hålla igång det kreativa skrivandet?
PS Har funderingar kring om jag kan ha en släng av utilitarism och har svårt att se användningen av mina verk men måste avfärda även denna förklaring då jag ärligt bara skulle vara nöjd med något som blev klart, även om ingen annan tog del av den DS
Tack, rollspelsbullen.
Jag får aldrig färdigskrivet något annat än kortare texter och det är så ¤#!¤#"%¤! frustrerande! Känner du igen dig och har du tips på att hålla igång det kreativa skrivandet?
PS Har funderingar kring om jag kan ha en släng av utilitarism och har svårt att se användningen av mina verk men måste avfärda även denna förklaring då jag ärligt bara skulle vara nöjd med något som blev klart, även om ingen annan tog del av den DS
Tack, rollspelsbullen.