Ok, vad jag hade kvar:
- Fixaoch måla svärd (nodachi) lite (typ gjort)
- En andra arm för en senare look (fixat, ska bara kontrollera en grej)
- Måla axelplåtar - rengöring/finlir kvar*
- Snygga till målad ryggbit - typ klart
- Snygga till tetsubou med några skvättar metallfärg - 60% gjort
Förmodligen är vapen i andra kits eller i weapon addon packs - Iron-Blooded Orphans kör ganska mycket med att alla har samma vapen och utrustning (utöver Barbatos mer primitiva vapenuppsättning) och att delar passar i varandra - ett mobile worker-system passar utmärkt i en mobile suit och alla använder samma sorts nano-coating (vitt är billigast). Weapon kits för icke-ikoniska vapen funkar, tycker jag.
Eftersom det är rätt drygt att fixa axelplåtarnas symbol (knän och bröstsymbolerna var lika illa) så kommer jag göra det efterhand medan jag jobbar med annat. Kommer med bilder när det är gjort.
Jag kommer antagligen att påbörja Hyakuri imorgon**. Den kommer antagligen vara klar innan jag får min nästa hög med kits, där det finns bland annat Macross-seriers Valkyries, Master Grade Unicorn Gundam, en hög med olika Iron-Blooded Orphans-Graze (standard, ritter, Eins..) plus en annan Orphans-Gundam, och detalj-Gundam Markers.
Så krank - ber om ursäkt för tiden det tog. Redo att sätta igång?
Omdöme Gundam Markers: Fantastiska för ytor som inte är pyttesmå - snabbt och smidigt, nästan snabbare än klistermärken. Inte så bra för detaljer - till dess försvar så finns det dock detaljmarkers som jag inte använt. Skaka och rengör dem regelbundet så uppför de sig bättre.
Omdöme Gundam Barbatos HGUC-kit: Mycket trevlig - det är bara min frustration med dess gundam markers (specifikt röd) och jobbet med att få bort missar med markers som varit ett problem. Den här är lite lurig som kitdesign. Den smyger med det, men den har i mångt och mycket ett inre skelett, vilket gör den till typ... semi-real grade? Får återkomma om den delen när jag satt ihop min RG Zeta Gundam. Hursomhelst gillar jag det.
*goddamn it rödmarker sluta spilla överallt
** Det är det eller typ försöka få igång Pokemon Go, måste vända dygnet efter nattpass...