Simon
Swashbuckler
Re: Gå å bada!
Jag spelar inte d20, men jag gillar den här principen (plusfyra och plusåtta i T10).
Take 20 tar typ tio gånger så lång tid som take 10, eftersom man i det läget tar ordentligt med tid till varje moment, kollar alla alternativ och dubbelkollar alla val en extra gång. CSI-folket till exempel kan man ju tänka sig gör så att de gör en första koll på brottsplatsen, lite på känn, mycket på erfarenhet. Om de hittar nåt, fine! men om de kör fast senare i avsnittet så återkommer de och kör en Take 20, gärna med en massa assistenter.Om jag inte kan ha otur i klätterlokalen; varför är det inte "take 20"? Det känns ju konstigt att en person som är aningen för dålig för att kunna klättra uppför en viss vägg ska uppmuntras till att ropa till sina vänner "hörni! Kan ni inte kasta stenar och sånt på mig? Det är nämligen bara om jag blir pressad och kan drabbas av otur som jag har en chans att kunna klättra uppför det här partiet?"
Jag spelar inte d20, men jag gillar den här principen (plusfyra och plusåtta i T10).