Lite om krig
Konflikt:En person eller uppåtutför en agressiv handling mot någo/några.Det behöver nödvändigtvis vara frågan utankan även vara fråga om munhugning.En vålds utövning(fördetmesta med hjälp av nävarna alt tllhyggen ellr dylikt)alltså ett slagsmål.Slagsmål:Strid mellan 2(i vissa extrema fall mellan endast en person.Som striden mellan Hank å Charlie i Mina jag å irene,men då rör det sej ju om schizofreni...) eller flera personer med kroppen(nävarna,fötterna,knäna,armbågarna,huvet alt tänder eller naglar)eller mindre tillhygen som stolsben,stenar eller dylikt.Det förekommer inte så ofta avstånds strid, men det förekommer då i förm av sten kastning ellerstolkastning ellere liknande.Stenkasningen jag nämde skall inte förvexlas med stening.Stening är inte slagsmål.För att det ska vara slagsmål krävs att båda parter slåss annars är det misshandel.Misshandel:När en eller fler personer utövar våld mot en eller fler försvarslösa( eller åtminstonde nära på)med nävar,tillhyggen o dylikt.När en stor grupp slåss med tllihyggen,krigsmaskiner,nävar eller andra destruktiva medel för sin religon,politik,ära, eller liknande så är det krig!Moderna bombningar av civiila mål borde enligt det jag hittils skrivit alltså uppfattas som misshandel!Om än dödlig sådan!Vad är skillnaden mellan krig och massmord?Krig är massmord men massmord behöver inte vara krig!Ett mord(när vi ändå snackar om såna)brukar inte finnas med i krig(om man räknar döda efter åt).Mord:Mord är en våldsutövning som utförs av en eller flera människor.Alltså kan slagsmål,konflikter,krig och misshandel oxå vara mord!Om det är till döds.Vad är skillnaden mellan dråp å mord?
MVH(med vänliga hälsningar)Holy warrior,monstret som badat i Ankh(det va en bedrift)!
...Vaereförn...?...vareereeär...?Vemr...vadrdetr...?...mmmrrr....?