Nekromanti Kritik...

Sodivra

Champion
Re: Drakar

Aah, drakar! Så bra.. Kolla in den där bilden med draken i morgondimman och järndraken.. Mina favoriter!

/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal

Sodivra

Champion
Svartfolk, helt klart!

Bra jobbat Ola!

Svartnissarna tycker jag för övrigt är den absolut bästa versionen av "Goblins/Småtroll"! (Har förstås inte testet SÅ många olika rollspel..

/[color:green]Sist får inte äta öron!!!
Gribb-Elk! Gribb-Elk! Gribb-Elk!
</font color=green>

Ola

Swordsman
Re: Svartfolk, helt klart!

Tackar!

Nu var vi i och för sig två personer som skrev. Michael Stenmark var med på Svartfolksboken. Annars har jag en hel del med illvättar och svartnissar att göra...

Bästa boken till Drakar & Demoner måste vara någon av de tidigaste äventyren som Spindelkonungenms pyramid och Dimön. De var hur skoj som helst att spela, men särskilt bra är de egentligen inte. Men då... då, var det riktigt skoj. Senare har man nog höjt kraven en hel del.

Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu

Riddaren

Swashbuckler
Fråga till Ola

Vem myntade stridsropet "Sist får inte äta öron"?

Den är kult :))))

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Sodivra

Champion
Michael Stenmark

Nu var vi i och för sig två personer som skrev.

Ja, jag vet, men Michael hänger ju inte här på forumet..
Alla älskar svartfolksboken! Till och med en inbiten och arrogant D&D-spelare nickade gillande när han läste i den! /images/icons/smile.gif

/Arvidos som just börjat spela en DoD-kampanj i äkta svartfolks-modul-anda!
Bråka INTE med Kerogg Klo!<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Arvidos on 2000-12-22 16:02.</EM></FONT></P>

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Re: Drakar

Jodå, helt klart läckra, MIG rullar ganska mycket fett, gillar även Kaos draken med dom slitna vingarna och den tjocka tränade stridsdraken, ruskit cool =)

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta. /Groucho Marx<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Nostradamus on 2000-12-22 18:19.</EM></FONT></P>

Nerosuferoth

Swordsman
Re: Michael Stenmark

Jag slaktade Orgott Stålklo och tog hans metalliska ersättningshand som trofé. Bara så ni vet.

Nerosuferoth, en riktig hjälte

Klatu Verata Nictu

Sodivra

Champion
Jaså minnsann?

Låg du och dina alvkompisar i bakhåll?

Det är iallafall vad som hände min RP. (Nej, inte i spelet, men i hans bakgrund.) Kerogg är en klobärare, han har inte en klo istället för hand, men han har äran att bära Rughnarks Klo!

/[color:green]Kerogg: Jag spöar dig vilken dag som helst Diarré! (Svartiska för människa) Vad föredrar du? Drakysh i ansiktet och klo i buken eller gisselspjut över hela dig? Bwa-ha-ha-HAA!</font color=green>

(Det är så SLP:na brukar gå åt när dom bråkar med Kerogg /images/icons/wink.gif)

Nerosuferoth

Swordsman
Re: Jaså minnsann?

Jag känner inte Kerogg så bra... det var ett tag sedan jag läste "Svartfolk".

Och nej, det var ingen uppväxthändelse. Orgott var en SLP från "Svartfolk" som vi gjorde slut på när vi spelade. Men jag var alv, och riktigt sned på svartfolk. Jag tänkte ta det där kraniumet som pryder fanan som utmärker vem som leder klanerna också. Jag minns inte vad det kallades, det var som sagt ett tag sedan...

Nerosuferoth

Klatu Verata Nictu

Sodivra

Champion
Missförstånd.

Öh.. Alltså Kerogg är en rollperson skriven av mig, inget som står i svartfolksboken.

/Ke-rogg. Inte Or-gott. /images/icons/smile.gif

Nerosuferoth

Swordsman
Re: Missförstånd.

Ke-rogg. Inte Or-gott.

Öh... själv du. Jag förstod faktiskt att vi inte menade samma person. Men jag trodde att Kerogg var någon annan från Svartfolk-boken. Så när du nämnde någon så tänkte jag passa på att skryta lite:) Om jag har förstått det rätt NU så trodde du att jag påstod att jag dödat din rollperson. Det är ju fel... Fast mitt svar på ditt inlägg var ju ganska lätt att misstolka när jag läser det igen. Ber om ursäkt för missförstånd.

Nerosuferoth

Klatu Verata Nictu<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Nerosuferoth on 2000-12-22 21:20.</EM></FONT></P>

Sodivra

Champion
Uppklarat! :) [NT]

Nu kanske ni undrar varför jag skrev det här.. Men det var bara för att Nosfera.. Förlåt, Nerosuferoth, ska kunna sova lugnt!

/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal

Eleas

Hero
(OT) Kort förklaring av skumheterna...

...här.

OT = Off Topic (Man har glidit ifrån ämnet)
NT = Non - Text (Meddelandet saknar text)
IMO = In My Opinion (Enligt min åsikt)
IMHO = In My Humble Opinion (Enligt min ödmjuka åsikt)
IMNSHO = In My Not So Humble Opinion (ni förstår...)
LOL = Laugh Out Loud (Skrattar högt)
ROTFL = Roll On The Floor Laughing (Rullar runt och skrattar)
LMAO = Laughing My Ass Off (Skrattar arslet av sig)
ROTFLMAO = Roll On The Floor Laughing My Ass Off (Gör både ock)
RTFM = Read The F-cking Manual ("Läs manualen för h-vete!" Används till de som ställer standardfrågor)
FAQ = Frequently Asked Questions (En kompilation av de vanligast förekommande frågorna. Varje manual brukar ha en FAQ - sektion)
KF = Killfile (en fil som talar om för datorn att strunta i alla meddelanden från en eller flera personer)
*plonk* = Att placera någon i sin killfile

...dessa var några av de vanligaste.

--
Björn

"The essence of balance is detachment."
--Mayar, third Keeper

Vaun Vuriche

Warrior
Monsterböckerna I&II

Utan tvivel de mest uppskattade och använda i min grupp. Illustrationerna är ju så otroligt bra också, mycket bättre än genomsnittsstandarden i de flesta andra böcker.

Jag måste också säga att Svartfolk är en väldigt fin bok.
Grymkäfts fällor är jag också rätt stolt över att äga.

Nu blev det en topp-tre(fyra) istället men vafan...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
DoD6 ...

Men det har nog mycket att göra med att det är en bok jag själv gjort.

Eller, ja ... själv och själv, det är ju jättemånga som varit med och gjort DoD6, men jag har gjort boken med mina egna händer.

Eller, ja ... gjort och gjort, men jag har formgett boken med mina egna händer.

Eller, ja ... händer och händer, men jag har knappat och klickat med tangenter och musknappar så att det hände saker med en massa ettor och nollor i min dator.

Ja, ni hajar kanske vart jag vill komma: »Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse samt är den grund varpå samhället vilar» (Tage Danielsson - Karl-Bertil Jonssons Jul).

/Dante

P.S. Det där med samhällets grund vet jag inget om, men tillfredsställelsen finns där. D.S.

Sodivra

Champion
Glöm inte...

Flame: Att skrika argsint åt någon

Något som går emot Arvidosmens bud, men kan ändå användas för att låtta kättarna brinna!

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
[Se min profil]