Lite fler tankar om CA..
Tänker man på SJW-sätt så kommer aldrig någonsin något att bli bra nog, det är lite av grejen..
En god omtanke för utsatta perverteras sakta till en häxjaktsliknande meme där professionella offer tävlar om att häva ur sig de mest överdrivna harangerna, för att få mest likes/patreon donations/"respekt" av likasinnade..
Nästan alltid stinker det i högan sky av korkad & ful retorik (
"Appeal to emotion") och "false dilemma" (a.k.a.
"false dichotomy"). (oftast i den ordningen)
Och jag förstår bara inte hur folk kan gå på det hela i den utsträckning de gör..
Ponera att vi hakar på konceptet CA..
Då har vi seggregerat och låst fast alla i kulturella kuber som de inte får stiga ur och gör någon det så skriks det förtryckare/rasist/"white privilidge" eller annat av en samling SJW's som alla tävlar om starkaste adjektiv..
Och vad värre är, målat in de "andra" i ett hörn med stämpeln "Offer & utsatta" och klappat varandra på ryggen för hur jämlika vi är medan vi sakta berövat dem personlig identitet eller val.
Personligen tycker jag det är uppenbart att CA leder TILL rasism, inte från.
Jag skulle tippa att rosa parks & martin luther king jr. skulle bara
sucka djupt om de såg hur "safe spaces" för sin "ras" ploppar upp numera, och folk seggregerar sig frivilligt.
Vidare tycker jag att lösningen är självklar.. Inga heliga kor, ingen särskiljning, ingen respekt för någon person p.g.a. hudfärg eller kön, utan bara p.g.a. deras uttalande/idéer.
Alla har friheten att uttrycka/klä sig hur faen de vill(inom lagens riktlinjer ofc).
Jag har ingen aning om vilken "ras" eller kön den som läser/besvarar detta tillhör, och jag bryr mig inte heller.
Det tycks mig en bättre lösning av problemet som CA försöker lösa (och förvärrar, IMHO).
P.s./Sidopunkter:
1. anita sarkeesian är bevisbart en lögnare, och IMHO en girigare version av jack thompson som skulle ignorerats om denne vore en man. Båda teorierna går att förkasta med enkel statistik (imho, som sagt).
2. Gamergate har inte handlat om zoe quinn på jäääävligt länge. Att hon var otrogen är irrellevant, att det belyste defekt journalistisk integritet däremot, är relevant.