Björn, jag vill inte gnälla och du vet ju att jag diggar din stalj, men det här gör mig lite förvånad:
1. Jag låtsas faktiskt ingenting. Du kanske spelar så, eller tycker att man borde spela så, men JAG spelar verkligen inte så. Här blir det som att du försöker få mig till att vara någon jag inte är. Du är ju grym på sådana här spel, säg inte att du inte kan "läsa" hur jag spelar?
2. Inte heller försöker jag "sälja in" något. Tvärtom spelar jag rätt försiktigt (med undantag för segerdansen kring Khan). Det jag försöker säga är att min erfarenhet och kunskap om varulvsspel säger mig att man
alltid måste ta i beräkning att det kan finnas spelupplägg med knasiga siare. Dvs: det är oförnuftigt att bara acceptera att man har en riktig siarroll utifrån ett roll-PM. Jag tycker faktiskt att det är mer kvalificerat att ta det i beräkning, än att inte göra det.
3. Jag tycker fortfarande att den första delen i PM:et skiljer bybor från ulvar. Att påstå att det måste vara skillnad på ett bybo-PM och ett ulv-PM är inte så konstigt. Faktum är att vi kan se att Khans roll-PM skiljer sig från mitt. Så det gjorde ändå jobbet.
4. Retcon? Alltså, du är så onödigt aggressiv här. Ge mig hellre kritik för sådant som är dåligt, än att hetsa upp dig över en inbillad spelstil som svårligen kan förknippas med mig. Jag vill se att du använder dina skillz på ett mer nyanserat sätt. Alla spelare låtsas inte, retconnar inte mm.
5. Sedan tycker du alltså att det är rimligt att rösta ut den av spelets deltagare som själv röstar på en förmodad ulv?
Bättre kan du Björn.