Re: kyrkans syn på rollspel... (lite OT)
Hmmm... Undrar hur kyrkan där hemma ser på rollspel. Galenskaper antar jag. Jag bor nog i Sveriges mest kristna område (känns så), tre byar i med fyra kyrkor totalt, varav tre missionskyrkor och en svenska kyrkan. Detta på kanske 2000 pers!!! Inte undra på att det blir jobbigt med en massa missionare hela tiden. No offense, men min uppfattning av missionare från där jag bor iaf är att de är jävligt jobbiga och tror att de kan bestämma om allt som händer där! De behandlar vår idrottshall som om den vore en samlingsplats för extra gudstänster när inte de andra kyrkorna räcker till! (Inte för att jag bryr mig särskilt mycket om den hallen men) Jag, jag, AAAAARRRRRGGGGGHHHHH!!!!! Jag är glad att jag övergav kristendomen (konverterade från kristendom till ateism), i den skolan jag gick i blev man ju nästan uppfostrad till kristen {annars blev man nästan sedd som satanist) och svordomar var nästan bannlysta. Religionsfrihet i skolan nån (vi slapp dock böner och skit, men ändå, stilen på skolan och de som bestämmer där).
Oj, det blev visst ett litet hatinlägg om min hemby, hoppas ingen tog illa upp...
Frixeray, som längtar tills han får flytta in till stan...
Tolfte gången...