solvebring
Superhero
Edit:Spider Jerusalem said:Vilka är det som sitter i styrelsen idag?
Bunny
Pärsson
Pilzeman
solvebring
Vitulv
Edit:Spider Jerusalem said:Vilka är det som sitter i styrelsen idag?
Eftersom det inte står något i WRNUs stadgar om styrelsens beslutsförhet kan i princip alla utom en hoppa av styrelsen och den är fortfarande beslutsför.France is Bacon said:Fast sedan igår INTE Baconfrasse som lämnat sin post.
Problemet är att den grundades och vilar på en längre rad löften av den typen utan att någon när det kommer till kritan faktiskt gör något på riktigt. Vi sitter mest och sneglar på varandra lite undvikande eftersom ingen har tid/ork/lust att ta tag i saken, ingen verkar förövrigt veta vad för saker vi ens ska ta tag i.Spider Jerusalem said:Då jag tycker det är en dum ide att lägga ner föreningen då det kan finnas fördelar att ha kvar den, så kan jag tänka mig att hjälpa till med det som behövs för att den ska leva kvar.
Det verkar så ja, förbigående kring detta har Gardener svarat:anth said:Kan NÅGON (helst från redaktionen eller styrelsen) bekräfta att de tar tag i frågan att kontakta SVEROK och kolla om vi måste ha en förening för att få ligga på deras servrar?
Så jag frågar mig, här som på föreningsforumet, om det finns folk som vill rädda föreningen och sidans hostingfråga? Finns det bara villiga till att bli nästa års styrelse och gå vidare med projektet så är ju allting lugnt, men om det inte finns några sådana människor så spelar ju föreningens existens ingen roll...Det är Sveroks föreningshosting som används, så det står på wrnu-föreningen. Det kostar ingenting. Tidigare har vi fått gratis hosting av Dreamhack. Annars har det mest varit mina egna servrar som det legat på.
Not good enough. Vi måste sluta anta saker. Klara besked är viktigt.solvebring said:Det verkar så ja, förbigående kring detta har Gardener svarat:anth said:Kan NÅGON (helst från redaktionen eller styrelsen) bekräfta att de tar tag i frågan att kontakta SVEROK och kolla om vi måste ha en förening för att få ligga på deras servrar?
Det är Sveroks föreningshosting som används, så det står på wrnu-föreningen. Det kostar ingenting. Tidigare har vi fått gratis hosting av Dreamhack. Annars har det mest varit mina egna servrar som det legat på.
Styrelsen har dålig koll. France bör däremot förstå sig på alla driftuppgifter Gard lämnat, I guess...?krank said:Not good enough. Vi måste sluta anta saker. Klara besked är viktigt.solvebring said:Det verkar så ja, förbigående kring detta har Gardener svarat:anth said:Kan NÅGON (helst från redaktionen eller styrelsen) bekräfta att de tar tag i frågan att kontakta SVEROK och kolla om vi måste ha en förening för att få ligga på deras servrar?
Det är Sveroks föreningshosting som används, så det står på wrnu-föreningen. Det kostar ingenting. Tidigare har vi fått gratis hosting av Dreamhack. Annars har det mest varit mina egna servrar som det legat på.
Någon i styrelsen, alternativt France is Bacon, bör maila Sverok och fråga om läget.
Härligt! Då finns det iaf en som signar sig till den eventuella, nya styrelsen.Spider Jerusalem said:Jag kan säga att jag tar mer än gärna på mig ansvaret om det är så, jag kommer att ha tid och lust att se till att WRNU går vidare.
Så ye, sir! Motherfucker! Nu jävlar ska vi dansa schottis! Nu jävlar drar vi igång skutan!
Såklart att det finns det men det är ganska trevligt anser jag om vi skulle kunna dra igång andra sker som en förening, Repetikon är ett bra exempel på det.solvebring said:Förövrigt så är det klart att man alltid vill dra Rollspel.nu vidare, fast det finns andra sätt än just en föreningen om nu ingen kan eller vill bry sig. Det här med tid är trots allt alltid knepigt för oss alla.
Så jävla bra sagt, kort sagt. =)Pilzeman said:Jag kan nog hålla med om att det är dags för årsmötet att starta om föreningen, om den alls ska finnas kvar. Det är styrelsen som ska planera nästa årsmöte, enligt protokollet, så jag tycker att så snart vi fått klarhet i den stora frågan "vad kräver Sverok av oss" så utlyser vi ett årsmöte.
Jag har skickat frågan till hosting@sverok.se och fick svar omedelbart:anth said:Kan NÅGON (helst från redaktionen eller styrelsen) bekräfta att de tar tag i frågan att kontakta SVEROK och kolla om vi måste ha en förening för att få ligga på deras servrar?
Och framför allt: kolla med Gardener vem han kontaktade på SVEROK - eftersom jag inte tror att vi får något vettigt svar om vi bara kontaktar SVEROK och vem som helst där svarar. Vi bör alltså få tag på en person som är insatt i vårt fall.
[email said:hosting@drift.sverok.se[/email]]Ditt mail rörande 'Hosting-fråga från Rollspel.nu' är placerat i våran [sic!] arbetskö.
Vi kommer att behandla detta ärende så fort som möjligt. Normalt inom ca 2 veckor.
Harr-harr-harr! xDFrance is Bacon said:Jag har skickat frågan till hosting@sverok.se och fick svar omedelbart:anth said:Kan NÅGON (helst från redaktionen eller styrelsen) bekräfta att de tar tag i frågan att kontakta SVEROK och kolla om vi måste ha en förening för att få ligga på deras servrar?
Och framför allt: kolla med Gardener vem han kontaktade på SVEROK - eftersom jag inte tror att vi får något vettigt svar om vi bara kontaktar SVEROK och vem som helst där svarar. Vi bör alltså få tag på en person som är insatt i vårt fall.
[email said:hosting@drift.sverok.se[/email]]Ditt mail rörande 'Hosting-fråga från Rollspel.nu' är placerat i våran [sic!] arbetskö.
Vi kommer att behandla detta ärende så fort som möjligt. Normalt inom ca 2 veckor.