Och Upp igen
Nej mitt argument är inte felaktigt. Däremot är din tolkning det.
Nu lägger du krokben för dig själv. Det här kan jag inte gå med på. Om vi jämför produkt A och B på marknaden och vi utgår från att A säljer bättre än B, beror det på en mängd faktorer. Omfång på boken är bara en enda av dessa aspekter och förmodligen inte den viktigaste. Det du gör är att säga att omfång skulle vara direkt korrelerat till hur populärt spelet är och så är det ju inte. Det kan ju precis lika gärna vara så att A innehåller en spelvärld som är ballare än B. Eller att A är billigare, eller att det bygger på en popälär film. Eller vad som helst.
Nej jag sätter inte krokben för mig själv.
Nej jag säger inte att omfång är direkt kopplat till om rollspelet är bra eller dåligt. Vilket man måste göra för att kunna använda din teori här ovanför. Jag säger att man kan se på fösäljningssiffror att innehållsrika böcker inte är något negativt.
Om bok A,B,C är störst på spelmarknaden och har olika spelvärldar, koncept, layout, inspiration och regelsystem. Men dom är alla tre innehållsrika. Då anser jag att man kan säga att mycket innehåll inte är något negativt.
Att däremot säga att mycket innehåll skulle vara negativt är att sätta krokben för sig själv, för då kan man använda den teorin du har lagt fram däruppe för att vissa att det inte går att säga så.
Skulle majoriteten inte vilja ha innehålls rika böcker skulle mindre böcker sälja bättre, vilket dom inte gör.
Håller dock med om att jag genereliserar här, men faktum kvarstår, mycket innehål är inget negativt.....