Re: Very well
"Övertalad av flickvän/pojkvän"
Vaddå, "Du får inget ikväll, när de andra har gått om du inte spelar"... Vänta lite... så får du inte göra! Det är ju utpressning!
"Var full och visste inte vad jag gjorde"
*Vaknar upp bakfull på en hög med rollformulär, tärningar och regelböcker* Ööööö... vafasen var det som hände i går... Men vad som än hände så var det kul.
"Var tänd på en som spelade och var desperat"
"Titta Kerstin! jag spelar också rollspel!" *Viftar med en nyinköpt regelmodul till DoD (som man trodde var grundreglerna) och några tärningar*
"Hela bekantskapskretsen började och jag kände mig utanför"
Du och dina tre kompisar sitter hemma hos dig och pratar.
Kompis 1: Kommer ni ihåg den gången när jag spelade den där barden som hade den blinda kamelen?
Kompis 2: Du han som var kleptoman menar du? Han är en klassiker!
Kompis 3: Kommer ni håg när han bestämde sig att stjäla den där 2 m höga statyn från den där baronen?
*Alla utom du skrattar. Du ler bara lite fånigt och fattar ingenting. Du försöker byta till ett mer lättförståligt samtalsämne*
Du: Tittade ni på fotbolls matchen igår? Sverige mot Syd Moldovien.
*Alla blir knäpptysta och stirrar på dig. Du känner dig illa till mods och tittar ner i golvet. Dina tre kompisar fortsätter med sitt rollspels snack*
"Råkade få ett"
"Åh. Ett 'Mutant - Undergångens härskare'. Tack mormor" *Försöker att lägga undan boken på ett artigt sätt och se tacksam ut*
"Råkade köpa ett"
Få se nu om jag köpt allt:.. mjölk... ägg...kaffe... *får syn på en bok som ligger längst ner* Va f*** är det här!? Hur kom den hit?