I och med antagningsbeskeden till högskolan och sånt (kom inte in i Göteborg men kom däremot in på journalistik i Stockholm) så har jag försenats lite med min tidiga målsättning att färdigställa grammatiken den här veckan. Oroa er icke ty grammatiken kommer färdigställas snarast möjligt.
Det läggs nog upp som ett måttligt obearbetat utkast till en början. "Kanske med en brasklapp om att det är ett pågående projekt som kan komma att ändras." - CJS
Kan förövrigt tillägga att eftersom jag är den främste experten i världen för tillfället på jargiska så kan ni slänga iväg PM till mig om ni sedan behöver hjälp med jargiskan eller om ni vill ha hjälp med att sammanställa några fraser. Jag kan hjälpa er redan nu med att översätta meningar från svenska till jargiska, men längre stycken tar för lång tid. Om ni vill ha några fraser redan nu så kan jag hjälpa er med lägre jargiska (formell, folklig eller vulgär men inte efter specifika dialekter). Beroende på de fraser ni vill ha översatta kanske jag måste improvisera fram ord som inte finns i ordlistan och detta kan hjälpa oss att fylla på den lite.