Nekromanti Läser du aktuella serier?

Brynolf

Dum fan
Har alltid samlat på mig alla Transformers-tidningar som släppts, men tappade sugen när Pat Lee sunkade sönder Dreamwave. CrossGen-serierna följde jag på heltid innan de konkade och lämnade alltihop hängande i luften (SUUUG, de var helt sjukt bra).

Så numera vägrar jag engagera mig i något innan jag vet att hela storylinen är slutförd. Vilket mestadels innebär gamla 80-talsserier eller nyare one-shots. Enda undantaget är Hellblazer som jag tjackar så fort det släpps en ny TPB.

chrull

Stockholm Kartell
Förtydligande

Ett förtydligande:

Jag bryr mig inte om ni HAR följt någon aktuell serie, eller om ni läser TPB ibland. Jag vill veta hur många som skaffar lösnummer av serier som släpps nu för att se om vi är tillräckligt många för att köra lite seriesnack då och då om nya serier.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Re: Förtydligande

chrull said:
Ett förtydligande:

Jag bryr mig inte om ni HAR följt någon aktuell serie, eller om ni läser TPB ibland. Jag vill veta hur många som skaffar lösnummer av serier som släpps nu för att se om vi är tillräckligt många för att köra lite seriesnack då och då om nya serier.
Oj... ja... jag ska ta och skriva ihop min lista...

Jocke

Man med skägg
Sen läser jag Glory också, men den glömde jag bort för att jag läste ikapp alla nummer sen rebooten i en sittning. Schyst tecknarstil, märkliga monster från yttre rymden, gamla fransmän, unga asiater och riktigt blodigt ultravåld.

kommer dock att läggas ned under våren, efter som den av oförklarlig anledning säljer dåligt.

Äventyr

Världsbyggare
Jag skulle vilja följa en hel del Marvel och DC, men det skulle bli på bekostnad av mina Star Wars och Whedonprenumerationer...

Dessa serier följer jag:

Star Wars (allt som ges ut av Dark Horse, min snälla seriebutik Staffars ser till att jag får ett nummer av allt utan att jag behöver säga till innan)

Buffy (precis som ovan så skickar de allt Buffyrelaterat till mig, minus Angel)

Edit:

Walking Dead samt Game of Thrones också, förstås. Den svenska utgivningen från Apart eftersom jag började så håller jag mig till dem istället för de amerikanska utgåvorna.

... sedan hörde jag rykten om att Jeff Smiths Bone kommer ut igen, och det vill jag ju inte missa.

Jocke

Man med skägg
... sedan hörde jag rykten om att Jeff Smiths Bone kommer ut igen, och det vill jag ju inte miss
På svenska?
Från Apart?

givet köp!
Jag har länge velat ha Bone på svenska för att kunna tvinga på den på mina småkusiner, vänners barn och annat ungt folk som inte kan läsa engelska.

Äventyr

Världsbyggare
På svenska?
Från Apart?
Var kanske lite otydlig där. Nej, en ny amerikansk Bonehistoria. Efter lite googlande visar det sig förmodligen vara Bone: Legacy: Quest for the Spark han menade. Givet köp för mig.

Jocke

Man med skägg
Var kanske lite otydlig där. Nej, en ny amerikansk Bonehistoria. Efter lite googlande visar det sig förmodligen vara Bone: Legacy: Quest for the Spark han menade. Givet köp för mig.
Även för mig! Bone är en helt fantastisk serie, även om jag gillar Jeff Smiths senare grejer också. Läste nyligen igenom hela RASL när fjärde samlingsvolymen kom, och den är riktigt tät.

PAX

Jordisk Äventyrare
Det blir TPB formatet för min del och det jag håller mig absolut ajour med är Hellblazer och Punisher. Rising Stars, 100 Bullets och några till följer jag inte lika slaviskt.

Red Star är nog en av de graphic novels som jag verkligen hoppas på att det kommer fler album utav.

God45

#PrayersForBahakan
PAX said:
Det blir TPB formatet för min del och det jag håller mig absolut ajour med är Hellblazer och Punisher. Rising Stars, 100 Bullets och några till följer jag inte lika slaviskt.

Red Star är nog en av de graphic novels som jag verkligen hoppas på att det kommer fler album utav.
Slutade inte Rising star för flera år sedan?

Troberg

Sinister eater
PAX said:
Det blir TPB formatet för min del
TBP för mig också (åtminstones sedan Demonoid tog semester), och då mestadels 2000 AD (har komplett samling, över 1800 nummer) och Heavy Metal (har komplett samling sånär som på de senaste två eller så), även om jag har en del att läsa ikapp. Jag gillar att läsa koncentrerat, så jag sparar upp lite innan jag läser.

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Troberg said:
PAX said:
Det blir TPB formatet för min del
TBP för mig också (åtminstones sedan Demonoid tog semester), och då mestadels 2000 AD (har komplett samling, över 1800 nummer) och Heavy Metal (har komplett samling sånär som på de senaste två eller så), även om jag har en del att läsa ikapp. Jag gillar att läsa koncentrerat, så jag sparar upp lite innan jag läser.
Demonoid var grym. Dock tror jag att det är Trade paperback som åsyftas och inte en torrentsajt...

Krille

Super Moderator
De tre serietidningar jag följde krympte till två och sedan en.

Först tog DMZ slut.

Sedan blev Northlanders klar.

Kvar är bara Usagi Yojimbo, och den dag då Stan Sakai dör så blir det fanimej landssorg.

Utöver det så rycker jag snabbt åt mig Spice&Wolf och Neon Genesis Evangelion så snart en ny bok kommer ut, men de är ju mangaböcker så de räknas ju inte. Och däröver håller jag koll på samlingsalbumhyllan på SF-Bokhandeln och rycker åt mig saker som fångar mitt intresse.

chrull

Stockholm Kartell
God45 said:
PAX said:

Slutade inte Rising star för flera år sedan?
Och 100 Bullets slutade ges ut för snart 4 år sedan.

CromX

Veteran
Länge sen jag var halvaktiv på den här sidan, men råka nu subbla över den här tråden och tänkte at jag ville vara med :gremsmile:

Själv börja jag läsa serier för inte alls sålänge sen efter att jag fick nys om DC comics nylansering. Började med att jag beställde hem den där samlingen av alla deras 1:a nummer och sen tog det inte länge innan jag var fast :gremsmile:

För mig blev det iaf att följa:

Justice League - Gillar verkligen att dom lade dit Aquaman, han är hur grym som helst. Sen är jag inte riktigt lika förtjust i Cyborg, hade hellre sett Martian Manhunter istället för honom med i det laget.

Aquaman
Green Arrow
The Flash
The Savage Hawkman
Action Comics
Detective Comics

Sen finns det många fler jag skulle vilja följa men plånboken har sina gränser :gremtongue:

snorful

Veteran
Just nu så följs det ju då Death of the family-arket, Demon Knights, lite löst Avengers och X-men, Flash, All-Star Western, etc. Mycket blir det, när allt är så lätt att få tag i på Comixology, fast inte lika mycket som när man drog hem allt som kom ut varje vecka. Fick klart sina prioriteringar när man började betala för tidningarna.

Anarchclown

Swashbuckler
Jag läser så långt jag har tillgång till på Invincible, som är sjukt bra. Annars har jag just börjat titta på några av Marvel NOW-titlarna.

Äventyr

Världsbyggare
Hur står sig Now-titlarna mot de tidigare? HAr inte läst något av det än.