Förlåt att jag bara slutade svara i den tidigare tråden, alltså, grejen är, jag trodde aaaldrig att du faktiskt skulle vilja göra Muhammed Rasul Superstar, så jag blev helt tagen på sängen. Grejen är att Muhammed Rasul Superstar är något som bara måste göras, och om ingen annan vill göra det (det var en hezbollah-snubbe som pitchade idén en gång, men det var bara på nivån "nån borde göra det här"), så borde väl jag? Men då kommer prestationsångesten in, och tidsbristen. Grejen är, jag vet absolut ingenting om musikaler, och ska jag göra Muhammed Rasul Superstar, så måste det vara -awesome-. Vilket innebär att jag hade behövt läsa/se in mig på musikaler så jag hajjar genren, jag har inte ens sett Jesus Christ Superstar liksom. Det enda jag vet om musikaler stavas Bollywood...
Also, jag hade behövt lära mig skriva sångtexter...
och där jag är nu i mitt liv vet jag inte om jag har tid till dylik instudering (till att börja med kommer jag ha sporadisk internettillgång hela sommaren, men å andra sidan är det för att jag kommer vara i en öken full av muslimer, så man hade kanske kunnat få inspiration om inte annat...). Kanske om du hade varit okej med att vi jobbar i ett väldigt långsamt tempo, då borde det kunna vara genomförbart.