entomophobiac
Low Prep High Play
Har pulat rätt länge med ett projekt som fortfarande har namnet The Dark Spire. För att sammanfatta det kort så rör det sig om en ganska mörk vision baserad i vår egen medeltid. Mer än så är inte viktigt.
För just nu försöker jag sätta ihop den största av de testkampanjer som hittills varit i görningen. Grundstoryn är relativt färdig och det finns väl ett antal funderingar kring dilemmat också, eftersom det hela är tänkt att utforska spelets värld så noga som möjligt och ge spelarna chansen att interagera med världen i sig. (Tidigare kampanjer har handlat om krig, intriger och kyrkan till största delen.)
Men det finns ett stort problem i en värld som är begränsad, när målet är att skapa någon sorts lång episk resa över hela världen. För varför i [svordom] skulle någon få för sig att färdas över en hel kontinent, genom olika kulturer, om det inte finns en förbaskat bra anledning?
Kort och gott: har ni några förslag på sådana anledningar?
För problemet är att världen knappast tillåter några magiska ringar eller återfödda drakar.
De jag kommit på själv än så länge (och övervägt gentemot storyn) är...
*Rikedom; jakt på eller skyddandet av.
*Flykt; man försöker smita från något jobbigt.
*Upptäckt; man inbillar sig att det finns något märkvärdigt att hitta.
För just nu försöker jag sätta ihop den största av de testkampanjer som hittills varit i görningen. Grundstoryn är relativt färdig och det finns väl ett antal funderingar kring dilemmat också, eftersom det hela är tänkt att utforska spelets värld så noga som möjligt och ge spelarna chansen att interagera med världen i sig. (Tidigare kampanjer har handlat om krig, intriger och kyrkan till största delen.)
Men det finns ett stort problem i en värld som är begränsad, när målet är att skapa någon sorts lång episk resa över hela världen. För varför i [svordom] skulle någon få för sig att färdas över en hel kontinent, genom olika kulturer, om det inte finns en förbaskat bra anledning?
Kort och gott: har ni några förslag på sådana anledningar?
För problemet är att världen knappast tillåter några magiska ringar eller återfödda drakar.
De jag kommit på själv än så länge (och övervägt gentemot storyn) är...
*Rikedom; jakt på eller skyddandet av.
*Flykt; man försöker smita från något jobbigt.
*Upptäckt; man inbillar sig att det finns något märkvärdigt att hitta.