Nekromanti "Långsamma" rollspel?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Björn den gode;n178279 said:
Det vi har spelat är en av Genesis hackad version av ett speltestdokument, samt en gång med en Arvidos psykolog-plugin.
Jag tycker det här borde förpackas i en fin liten pdf på svenska. Jag påbörjade ett sånt arbete nån gång för länge sen, men jag hade varken ork eller koll nog för att komma särskilt långt.

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
RasmusL;n178281 said:
((det är alltså tredje google-träffen om du söker på "psychodrame rpg" ;) ))
Ja men där ser man. Alltför mycket på jobbet vid sökandet ;) Tackar! ???? Dock en fransk variant i länken och jag antar att det bara finns på det språket.

Genesis

Ni dés ni maître
DeBracy;n178284 said:
Jag tycker det här borde förpackas i en fin liten pdf på svenska. Jag påbörjade ett sånt arbete nån gång för länge sen, men jag hade varken ork eller koll nog för att komma särskilt långt.
Jo, jag har också tänkt det. Jag började till och med en gång och kom så långt som till första paragrafen. Mitt problem är att jag finner det urbota tråkigt och tidsödande att skriva ned spel. Jag vill designa spel, speltesta spel och helt enkelt spela spel. Och jag hatar också att lära mig spel från en text. Jag ställer dock gärna upp på att lära ut spelet till den som är intresserad, antingen genom att man dyker upp i Indierummet (LinCon och antagligen Växjö spelkonvent till exempel) eller om man tittar förbi i Göteborg (jag drar ihop en spelgrupp! Lugnt!), eller till och med bjuder in mig, om man är riktigt modig (det har hänt! Kanske dags för ännu en rollspelsroadtrip snart?).

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Ja, jag gör själv ett svenskttextat rollspel som inte släpps på franska. ;) oj vad de kommer att missa.

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Införskaffat The Quiet Year nu, från Buried Without Ceremony (Ribbon Drive etc.). Riktigt trevligt upplägg och man kan ju justera tempot som man vill. Dock är det ju "fågelperspektiv" som deltagarna kör med och inga speciella personer.

En mix av det och Archipelago vore coolt att se.

RasmusL

Champion
P.eLL.e;n178433 said:
Införskaffat The Quiet Year nu, från Buried Without Ceremony (Ribbon Drive etc.). Riktigt trevligt upplägg och man kan ju justera tempot som man vill. Dock är det ju "fågelperspektiv" som deltagarna kör med och inga speciella personer.

En mix av det och Archipelago vore coolt att se.
Deffo! Börja med A Thousand Years Under the Sun, bygg vidare på en specifik plats med The Quiet Year och bomba sedan in med valfri öppen strukturerad friform!