Re: Ffwd
Det är ju inte just därför. Det är inget tvång, man bör IMHO vara dynamisk med "närbilder av grisodling" och "panorerande kameror över hjältedåd". Sedan är det jäkligt kul att intrigera. Man får utrymme och tid för så mycket mer utan att vara bunden av ett äventyr, där man har ett uppdrag som skall avslutas, en fiende som ständigt är en i hälarna eller ett problem som snarast måste lösas.
Alla äventyr behöver väl inte vara under tidspress?
Dessutom har jag aldrig märkt att ett pågående äventyr hindrat mig eller andra spelare från att intrigera eller hitta på roligheter... snarare tvärtom då äventyret ger en något att intrigera runt.
I.o.f.s. får jag väl erkänna att jag spelat ut en och annan barkväll i mina äventyr men riktigt så långt som ett helt möte utan egentliga händelser har jag aldrig gått. Lugna bitar i äventyr brukar snarare utnyttjas till matpauser mm.
Det är ju inte just därför. Det är inget tvång, man bör IMHO vara dynamisk med "närbilder av grisodling" och "panorerande kameror över hjältedåd". Sedan är det jäkligt kul att intrigera. Man får utrymme och tid för så mycket mer utan att vara bunden av ett äventyr, där man har ett uppdrag som skall avslutas, en fiende som ständigt är en i hälarna eller ett problem som snarast måste lösas.
Alla äventyr behöver väl inte vara under tidspress?
Dessutom har jag aldrig märkt att ett pågående äventyr hindrat mig eller andra spelare från att intrigera eller hitta på roligheter... snarare tvärtom då äventyret ger en något att intrigera runt.
I.o.f.s. får jag väl erkänna att jag spelat ut en och annan barkväll i mina äventyr men riktigt så långt som ett helt möte utan egentliga händelser har jag aldrig gått. Lugna bitar i äventyr brukar snarare utnyttjas till matpauser mm.