Jag upplever att det varit mycket låsning av trådar de senaste månaderna. Visst förstår jag att det är ett sätt att lugna ner diskussionsklimatet men i jämförelse med att varna och stänga av en användare ser jag trådlåsning som en extrem åtgärd. Resultatet blir att berörda ämnen i praktiken förbjuds att diskutera vilket gör att användare ej kan ge uttryck för sina åsikter i frågan. Censur.
Jag undrar nu vad kriterierna är för att en tråd ska låsas? Behöver dessa skärpas?
Finns det inte ett värde i att moderera istället för att avbryta diskussioner? När en åtgärd görs i form av varningar eller avstängningar, kan man inte se om diskussionen kan fortsätta på en bra nivå innan nyckelknippan åker fram?
Jag undrar nu vad kriterierna är för att en tråd ska låsas? Behöver dessa skärpas?
Finns det inte ett värde i att moderera istället för att avbryta diskussioner? När en åtgärd görs i form av varningar eller avstängningar, kan man inte se om diskussionen kan fortsätta på en bra nivå innan nyckelknippan åker fram?